ضرب و شتم پناهجویان بحرینی توسط کارکنان سفارت این کشور در لندن

کارکنان سفارت بحرین در لندن روی افرادی که مقابل این سفارت تجمع اعتراضی علیه اعدام سه جوان بحرینی برگزار کرده بودند، آب جوش ریخته و آنها را مورد ضرب وشتم قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “علی حسین العندلیب”، فعال بحرینی مقیم انگلیس از حمله کارکنان سفارت رژیم آل خلیفه در لندن به جمع تحصن کنندگان بحرینی مقابل این سفارتخانه خبر داد.

وی تصریح کرد: دیپلمات های سفارت رژیم آل خلیفه در لندن به روی فعالان بحرینی که در برابر این سفارتخانه در اعتراض به اعدام سه جوان بحرینی تجمع کرده بودند، آب جوش پاشیده و با کمربند آنها را لت و کوب و از روبروی سفارتخانه متفرق کردند.

العندلیب گفت: فعالان بحرینی که تجمع مسالمت آمیزی مقابل سفارتخانه داشتند، به جرم حمل تصاویر شهدا و زندانیان سیاسی در بحرین و سر دادن شعار علیه رژیم آل خلیفه مورد این گونه رفتارهای وحشیانه کارکنان سفارتخانه قرار گرفتند که به سوختگی صورت برخی از آنها منجر شد.

فعال بحرینی با اشاره به اینکه پولیس انگلیس تحقیق در خصوص این حادثه را آغاز کرده است، افزود: استیوارت مکدونالد، عضو پارلمان انگلیس نیز اقدام کارکنان سفارت رژیم آل خلیفه را شرم آور خواند و از فعالان بحرینی خواست دلایل و شواهد لازم در این خصوص را در اختیارش قرار بدهند تا وزارت خارجه انگلیس را در جریان این قضیه قرار بدهد.

العندلیب تصریح کرد: این رفتار گواه وحشی گری رژیم حاکم بحرین است که مخالفان خود در لندن را هم به این شدت سرکوب می کند، اینجاست که معلوم می شود دیگر در داخل زندان های بحرین چه خبر است.

وی ضمن درخواست از مقامات بحرین برای کنار گذاشتن گزینه امنیتی علیه مخالفان خود گفت: این سرکوبگری ها تنها برای میهنمان هزینه بردار بوده و توان و ظرفیت برای اداره کشور را از رژیم آل خلیفه می گیرد.

فعال بحرینی آغاز فرآیند سیاسی را در حال حاضر به نفع بحرین خواند و افزود: باید ابتکاری جسورانه برای لغو همه تدابیری که کشور را ضعیف کرده و نه تنها راه حلی نبوده بلکه اوضاع را پیچیده تر کرده اتخاد شود.

پادشاهی بحرین از سال ۲۰۱۱ و متاثر از تحولات دموکراتیک خواهی و زنجیره‌ای خاورمیانه صحنه تظاهرات و اعتراضات می‌باشد. معترضان عیسی بن حمد آل خلیفه پادشاه فعلی بحرین را به تبعیض‌گذاری، سرکوب و زندانی کردن مخالفان و در مواردی حتی تلاش برای قتل مخالفانش متهم می‌کنند.

در تازه‌ترین تحولات مرتبط با بحرین، اعدام سه فعال سیاسی در این کشور موج مخالفت‌ها را به همراه داشته است و پادشاهی آل خلیفه در بحرین و حتی خارج از این کشور با اعتراضات و محکومیت‌های گسترده‌ای روبرو بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *