شناسایی قاتلان ۹ شهروند افغان در ترکیه

قاچاقچی‌های ترکیه‌ای که ۹ شهروند افغان از جمله ۵ کودک و دو زن را با اسلحه شکاری کشته بودند بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در تحقیقات ابتدایی پولیس ترکیه، اعلام شد که ممکن است این پناهجویان بر اثر سرما جان شان را از دست داده باشند اما پس از اینکه یک قطعه عکس از یکی از قاچاقی‌ها از میان وسایل قربانیان پیدا شد، پولیس به سرنخ های بیشتری دست پیدا کرد.

این عکس را یکی از اعضای دو خانواده در ولایت قهرمان ماراش ترکیه، برای احتیاط بیشتر به شکل یادگاری از قاچاقچی‌ها گرفته بوده و بعدا آنرا چاپ کرده و در میان وسایل شان نگهداری می کرده است.

این عکس منجر به دستگیری چهار تن شد که پس از تحقیقات، سه تن آنها آزاد شدند و یک تن آنها هنوز هم در بازداشت پولیس به سر می برد.

تحقیقی که به تازگی از سوی پولیس ترکیه انتشار یافته نشان می دهد که یکی از زنان این دو خانواده در هنگام تیراندازی قاچاقچی‌های انسان خود را بر روی کودکش انداخته بود تا از مرگ وی جلوگیری کند.

این زن افغان به همرای هشت شهروند دیگر افغانستان که اعضای دو خانواده بودند در یک منطقه جنگلزار در مرز ترکیه و بلغارستان با قاچاقی انسان وارد مشاجره لفظی شده بودند که منجر به مرگ تمامی این ۹ نفر شد.

قاچاقچی‌های مهاجم تمامی این ۹ شهروند افغانستان را با سلاح شکاری و با شلیک گلوله به ناحیه سر، از پای درآورده بودند.

در این رویداد ۵ کودک، دو زن و دو مرد کشته شدند.

ذاکره فروتن، از مسوولان انجمن پناهندگان افغان در ترکیه می گوید که این رویداد در اوایل ماه جون سالی جاری در ولایت مرزی ادیرنه ترکیه اتفاق افتاده، زمانیکه به گفته خانم فروتن اعضای دو خانواده قصد ورود غیرقانونی به اروپا از مسیر بلغارستان را داشتند.

خانم فروتن گفت: کودکانی که در این حادثه کشته شدند از ۲ تا ۱۳ سال سن داشتند و اجساد تمامی قربانیان یک ماه بعد در یک منطقه جنگلزار نزدیک مرز بلغارستان در حالی پیدا شد که قابل شناسایی نبود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *