شرکت هوایی کانتاس استرالیا ۱۰۰۰ تن از کارمندان خود را اخراج میکند

در پی زیان سیصد میلیون دالری شرکت کانتاس، یک هزار نفر از کارکنان این شرکت هواپیمایی استرالیا اخراج می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شرکت هواپیمایی کانتاس در استرالیا از مدتها پیش دچار مشکلات متعدد ازجمله مشکلات مالی شده است، تشدید مشکلات مالی مسئولان این شرکت را به اتخاذ تصمیمات جدید وادار کرده است.

مسئولان شرکت کانتاس اعلام کرده اند یک هزار نفر از کارکنان خود را در یک سال آینده اخراج می کنند، گفته می شود زیان دهی این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۳، دوصد و هفتاد و یک میلیون دالر بوده است.

مدیر عامل این شرکت اعلام کرده در یک ماه گذشته اوضاع مالی این شرکت بدتر شده است، در سه ماه اخیر حدود سیصد نفر از کارکنان این شرکت از کار برکنار شده اند.

به گفته مدیرعامل کانتاس، این شرکت به علت هزینه بالای سوخت، بالارفتن ارزش دالر استرالیا که سبب کاهش اقبال عمومی به استفاده از هواپیماهای این شرکت به علت قیمت بودنشان می شود و همچنین رقابت شدید با شرکتهای هواپیمایی دیگر سبب تنگ شدن عرصه مالی و اقتصادی برای کانتاس شده است.

هزینه های سوخت این شرکت در نیمه نخست امسال هشتاد و هشت میلیون دالر بیش از شش ماه قبل از آن بود، مسئولان شرکت کانتاس از دولت استرالیا درخواست کمک مالی کرده اند اما دولت هنوز به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

درپی اعلام خبر اوضاع مالی شرکت کانتاس، روز گذشته ارزش سهام آن هفده درصد کاهش یافت.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *