سران کشورهای اروپایی برای مقابله با روسیه توافق کردند

ترزا می نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم المان در گفتگوی تیلفونی برای همکاری مشترک برای مقابله با خشونت‌های روسیه، توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل اسپوتنیک طرفین در گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم ادامه همکاری مشترک در راستای مقابله با خشونت‌های رو به افزایش روسیه، توافق کردند.

ترزا می از مرکل به دلیل حمایت محکم و همبستگی با لندن بعد از حمله شیمیایی به یک جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس تشکر کرد.

یک ماه پیش از این سرگئی اسکریپال یک جاسوس سابق روسیه که به انگلیس پناهنده شده بود، به همراه دخترش در مرکز خریدی در شهر سالزبری انگلیس مورد حمله با گاز اعصاب قرار گرفت که انگلیس آن را اقدام دولت روسیه دانست.

در پی این ادعای دولت انگلیس، ۲۳ دیپلمات روسیه اخراج و دیگر کشورهای اروپایی نیز با انگلیس برای مقابله با روسیه موضعی مشترک اتخاذ و برخی کشورها از جمله آلمان چند دیپلمات‌ روس را اخراج کردند.

روسیه تمام این ادعاها را رد کرده و گفته است هیچ نقشی در حمله شیمیایی سالزبری نداشته است. در مقابل مسکو نیز دیپلمات‌های انگلیسی را از خاک روسیه اخراج کرد.

تنش‌های بین روسیه و کشورهای هم پیمان آمریکا و انگلیس بیش از حد بالا رفته است و در تازه ترین مورد هفت کشور به شمول انگلستان المپیک ۲۰۱۸ روسیه را تحریم کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *