دلالی فروش نفت داعش توسط نماینده حزب محافظه‌کار انگلیس

The Conservative Party Hold Their Annual Party Conference - Day 3طبق اسناد منتشر شده در اینترنت و اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی و گزارشات مستند ژیارگل خبرنگار شبکه تلویزیونی بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.بی‌سی در عراق و ترکیه همچنین تایید کارشناسان نفتی؛ ناظم زهاوی (Nadhim Zahawi) یهودی عراقی‌الاصل عضو حزب محافظه‌کار و اولین نماینده کرد مجلس عوام انگلیس، نقش محوری در خرید و فروش نفت مناظق تحت تصرف گروه تروریستی داعش دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زهاوی که به نماینده میلیونر مشهور است از بزرگترین سهامداران شرکت نفتی‘Genel Energy’ در کردستان عراق می‌باشد و طی سال گذشته درآمد هنگفتی از مسیر دلالی فروش نفت داعش به کشورهای اروپایی و رژیم اشغالگر قدس داشته است.

این نماینده کرد یهودی پارلمان انگلیس محموله‌های نفتی را با قیمت‌های نازل(بین۱۲ تا۳۰ دالر) از داعش خریداری کرده و از مسیر ترکیه و دریای مدیترانه به مشتریان اروپایی می‌فروشد.

با افشای این خبر بخشی از ابهامات موجود در مورد نقش دلالان در فروش نفت داعش مرتفع می‌گردد. دیوید کوهن (معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه‌داری آمریکا) در سخنرانی خود در موقوفه کارنگی گفته بود:«دلالانی از اقلیم کردستان و ترکیه از داعش نفت می‌خرند.» همچنین «یانا هیباسکووا» نماینده اتحادیه اروپا در عراق، در نشست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا اعلام کرد که چندین کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا از «داعش» نفت خام ارزان‌قیمت خریده‌اند.

به گفته وی نفت خریداری شده از مرزهای ترکیه و کردستان عراق به کشورهای اروپایی انتقال یافته است.

«جان‌ کری» وزیرخارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: «داعش از طریق برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه نفت می‌فروشد.

«الکساندر بوتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه در نشست شورای روسای دستگاه‌های امنیتی اعضای جامعه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در آستانه پایتخت قزاقستان گفته بود: بازار سیاه نفت در خاورمیانه به منبع اصلی درآمد داعش تبدیل شده است و برخی کشورهای اروپایی خریدار اصلی نفت از داعش هستند. همچنین روزنامه دیلی تلگراف نیز نوشته بود تروریست‌های داعش روزانه ۱میلیون دالر از فروش نفت به بازرگانان کُرد درآمد کسب می‌کنند.

نکته قابل تأمل این است که «ناظم زهاوی» علی‌رغم فعالیت‌ دلالی نفت و نقش موثر در تأمین هزینه‌های گروه تروریستی داعش و وجود ابهامات متعدد درباره وضعیت دارایی‌ها و مالیاتش، در انتخابات اخیر سراسری انگلیس توانست مجدداً از منطقه استراتفورد به مجلس عوام راه یابد.

Author

About Author