جنگ با آمریکا آرزوی مردان انقلابی ایران است ؟

خبرگزاری خاورمیانه / میز حهان اسلام

شب گذشته، سردار عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تهدید‌های جان کری، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران واکنش نشان داد؛ واکنشی که بازتاب آن در رسانه‌های ایران مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

هنگامی که بحث مذاکره ایران و غرب بیش از هر زمان دیگری داغ است، این پرسش به ذهن می‌رسد که چرا ایرانیان با این شور و اشتیاق از واکنش قاطعانه فرمانده سپاه پاسداران استقبال کردند؟

توجه ایرانیان به این واکنش در چند جنبه قابل بررسی است؛ نخست اینکه این واکنش از سوی بهترین «شخصیت ممکن»، در «بهترین زمان ممکن» و با «گویا‌ترین زبان»‌ ارائه شد.

پس از اینکه رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در بعد دیپلماتیک به صراحت به طرف آمریکایی گوشزد کردند که ایران به هیچ عنوان قصد نابودی برنامه هسته‌ای خود را ندارد و از سانتریفیوژ‌ها و راکتور اراک ‌همچنان بهره‌برداری خواهد کرد، جان کری به تهدید نظامی علیه ایران پرداخت. به دنبال آن، بهترین شخصیتی که اکنون می‌توانست واکنشی قاطعانه به آمریکایی‌ها داشته باشد، فرمانده سپاه پاسدارانی بود که خود از سابقون مبارزه و دفاع در برابر تجاوز خارجی است.

فرمانده سپاه پاسداران ایران بهترین زمان را ‌برای این واکنش برگزید؛ جایی که برخی از تحلیلگران غربی این گونه وانمود می‌کردند که ایران گزینه مقاومت در مقابل غرب را کنار گذاشته ‌و در تصورشان به تدریج شکل می‌گرفت که فشار‌ها باعث امتیاز گرفتن از ایران شده است و ایران مجبور شده ‌به میز مذاکره برگردد، به آنان گوشزد کرد که در کنار دیپلماسی که یک فرصت است و مقامات دولتی با حمایت رهبر انقلاب و مردم آن را پیگیری می‌کنند، مقاومت و ایستادگی در مقابل تهدید‌ها و زیاده خواهی‌ها هم همواره برای ایرانیان و مردم مسلمان در زمره زیربناهای تفکری انقلابی آنان است.

زبانی که فرمانده سپاه در واکنش به جان کری به کار برد، زبان حماسه و دلاوری و رزمند‌گی بود؛ آنجا که می‌گوید:

آقای کری، این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است. تهدیدات شما برای اسلام انقلابی، بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند.

آقای کری، آمریکا و قدرت‌های نظامی او در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند.

سردار جعفری در این پاسخ قاطعانه به واقعیت موجود جهان و منطقه توجه داشت، اما در عین حال از آرمانی سخن گفت که سنگ بنای تشیع و انقلاب اسلامی در ‌حیات آن است.

در سطح دیگر، واکنش سردار جعفری تکمیل حرکت دیپلماتیک دیپلمات‌ها و دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشور بود. این واکنش نه تنها در تعارض با تلاش‌های دولتیان نبود، بلکه اصالتا مکمل تلاش‌هایی بود که دیپلمات‌های کشور در حال انجام آن هستند.

ارکان نظام ایران در ارتباطی تنگاتنگ مسأله ملی کشور را مد نظر خویش قرار می‌دهند و با تقسیم کار هدفمند و سازمان‌مند به ایفای وظایف خود می‌پردازند .

توجه ایرانیان به سخنان فرمانده سپاه نشان دهد، مردم ایران در حالی که مشتاق گفت‌و‌گو با جهانیان هستند، ‌همزمان با کسانی که تهدید را در مقابل آنان برگزیده‌اند، همواره واکنشی حماسی و انقلابی نشان می‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *