تفرقه رهبران دموکرات آمریکا بر سر پیمان امنیتی افغانستان

خبرگزاری خاورمیانه – میز امنیت

بعضی از رهبران حزب حاکم دموکرات آمریکا از عجله ی بیش از حد دولت اوباما برای امضای پیمان امنیتی شدیدا انتقاد کردند . کارل لیفین رییس کمیته امور نظامی مجلس سنای امریکا از اینکه اداره رییس جمهور اوباما اصرار می ورزد این موافقت امنیتی قبل از پایان سال ۲۰۱۳ به امضا برسد ؛ شدیدا انتقاد کرد او بیان داشته است :

” واشنگتن صبر کند تا انتخابات افغانستان در بهار سال آینده برگزار شود و یک رهبر قابل اعتماد به قدرت برسد و این موافقت را امضا کند ” .

رویتز گزارش داده است کارل لیفین در یک نامه به رییس جمهور اوباما نوشته است :

” اصرار بر این موضوع که رییس جمهور افغانستان حامد کرزی قبل از ۳۱ دسمبر سال جاری موافقت امنیتی و دفاعی با امریکا را امضا کند، این اقدام غلط را تقویت می کند که گویا امریکا نسبت به افغانستان به این پیمان امنیتی بیشتر نیاز دارد ” .

او همچنین گفته است :

اداره رییس جمهور اوباما به رئیس جمهور افغانستان بگوید اگر او این توافقنامه را امضا نمی کند ، رئیس جمهور آینده ی افغانستان چنین کاری را خواهد کرد . رییس جمهور بعدی افغانستان هر کسی که باشد، احتمالاً نسبت به رییس جمهور کرزی با اعتبار تر خواهد بود و امضای موافقتنامه توسط وی اعتبار بیشتر خواهد داشت.

حامد کرزی رئیس جمهور کشورمان پس از موافقت لویه جرگه مشورتی با سند پیمان امنیتی با ایالات متحده ، حالا پیش شرط هایی را برای دولت آمریکا وضع کرده است و مقامات دولت اوباما نسبت به چنین اقدام حامد کرزی واکنش های شدیدی نشان دادند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *