بشار اسد : با اسرائیل و سعودی موضوع را یکطرفه میکنم

“بشار اسد” در دیدار هیأتی از احزاب کشورهای عربی با تأکید بر پایداری سوریه در مقابل حملات دشمنان و تصمیم برای مقابله با آنها، گفت: در حالی که عناصر تروریست خارجی و تکفیری در خاک سوریه حضور دارند، راه حل سیاسی هیچ معنایی ندارد؛ و ملت و ارتش سوریه به دفاع از خودشان ادامه خواهند داد.

۱۷ شخصیت عربی از احزاب سوری، مصری، اردنی، لبنان، فلسطینی، مغربی، تونسی و بحرینی در این دیدار حضور داشتند.

بشار اسد تأکید کرد: دولت سوریه در کنفرانس “ژنو-۲” که قرار است در اواسط ماه دسامبر برگزار شود، شرکت خواهد کرد و ما در مقابل هیچ گونه فشاری برای پایان دادن به عملیات نظامی تسلیم نخواهیم شد و تا ریشه کن کردن توطئه با آن مقابله خواهیم کرد.

بشار اسد هر گونه راه حل در سایه تروریسم را بعید دانست و تأکید کرد: سوریه چاره ای جز دفاع از خود در مقابل تروریست های تکفیری که به جان ملت افتاده اند ندارد.

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: تیمی در عربستان سعودی به رهبری “بندر بن سلطان” رئیس دستگاه اطلاعات و “سعود الفیصل” وزیر امور خارجه آن کشور را به تلاش برای سرنگونی نظام دمشق، حمایت از تروریسم و تخریب سوریه متهم کرد و دلیل این امر را حمایت آن کشور از مقاومت دانست.

بشار اسد، از همه طرف ها خواست قبل از هر چیزی برای موفقیت کنفرانس “ژنو-۲″، پایان یافتن ارسال تروریست ها به سوریه و دست برداشتن از حمایت القاعده تلاش کنند.

وی در ادامه به دستاوردهای میدانی بزرگ ارتش سوریه به ویژه در ریف دمشق و حلب و قلمون اشاره کرد و اظهار داشت: پاکسازی شهر “قاره” از وجود تروریست ها، سرآغاز عملیات مستمر نظامی ارتش سوریه است و این عملیات تا پاکسازی کامل سوریه متوقف نخواهد شد.

بشار اسد تأکید کرد: نباید همه آنچه را در سوریه اتفاق افتاد، به دلیل توطئه بیگانگان دانست. بلکه اشتباهاتی نیز در داخل کشور اتفاق افتاده است. اما هدف تروریست ها، به جای تصحیح اشتباهات، ویران و نابود کردن کشور و از بین بردن جایگاه آن است و امروزه با استفاده از حمایت های بیگانگان، اقداماتی را که مشاهده می کنیم انجام می دهند. این در حالی است که دولت در ابتدای اعتراضات به خواسته های مردم پاسخ گفت. اما تروریست ها خواسته های مردم را تحریف کردند و به آن سمت و سوی دیگری دادند.

بشار اسد با اشاره به وجود تماس های بین المللی و تماس بسیاری از کشورها با سوریه افزود: برخی از کشورها مانند اردن به ما پیغام می دهند که در بحران سوریه بی طرف هستند. اما رویدادهای میدانی کاملا برخلاف پیام های دوستانه مذکور است و اقدامات آنها کاملا اشتباه می باشد.

اسد درباره از سرگیری روابط با برخی از جریان های لبنانی گفت: از سرگیری روابط یا تصحیح آن در تعامل با هر کدام از طرف های سیاسی، براساس اصول ثابتی انجام خواهد گرفت و هر طرفی که با بیگانگان ارتباط برقرار کند در آینده هیچ گونه تعاملی با آن انجام نخواهد شد و تصحیح روابط براساس معیارهای جدیدی انجام خواهد گرفت نه با “روبوسی های ظاهری”.

احزاب لبنانی شرکت کننده در این دیدار نیز در پایان بر حمایتشان از سوریه تا زمان پیروزی در جنگ کنونی تأکید کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *