اولاند: در مقابل اعتراضات مردمی کوتاه نخواهم آمد

France's President Hollande delivers the opening speech of a major Labour Conference at the French Economic, Social and Environmental Council (CESE ) in Parisرئیس‌جمهوری فرانسه امروز سه ‌شنبه (۲۸ثور) اعلام کرد که با وجود اعتراضات مردمی در سراسر این کشور به اصلاحات قانون کار تغییری در اصلاحات انجام نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از تسنیم، این اظهارات فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در حالی مطرح شده که اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف این کشور نوعی رای منفی به دولت کنونی به شمار میرود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاند در مصاحبه‌ای با رادیو ۱ اروپا دراین باره گفت: کوتاه نخواهم آمد.

در حالی که دولت سوسیالیست فرانسه قصد دارد قانون کار را از طریق پارلمان اصلاح کند، اعتراضات وسیع و گسترده ای علیه این اصلاحات در شهرهای مختلف این کشور در هفته های اخیر برپا شده است.

نظرسنجی موسسه بی وی ای که برای نشریه اورنج و شبکه آی تله انجام شده است نشان می دهد که ۵۴ درصد فرانسوی ها از اعتراضات صورت گرفته علیه قانون کار حمایت می کنند و ۴۵ درصد شهروندان فرانسوی از این اعتراضات حمایت و پشتیبانی نکرده اند.

در نظرسنجی اوایل اپریل میزان حمایت مردم فرانسه از این اعتراضات به بیش از ۵۶ درصد رسیده بود. اتحادیه های کارگری خواستار برپایی اعتراضات خیابانی مجددی طی روزهای آینده شده اند. اتحادیه کارکنان راه آهن، رانندگان و کارکنان پالایشگاه های فرانسه نیز خواستار برپایی تظاهرات اعتراض آمیز شده اند.

اعتراضات خیابانی مردم فرانسه در اغلب موارد منجر به درگیری با پلیس ضد شورش شده است. برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه در بازدید از شهر رن با هدف حمایت از اقدامات پلیس ضد شورش، تاکید کرد: ۱۳۰۰ نفر در سراسر فرانسه از ابتدای اعتراضات ۲ ماه گذشته تاکنون بازداشت شده اند.

Author

About Author