فرمانده انگلیسی: اشتباه بلر درافغانستان و عراق را تکرار نکنید

فرمانده ارتش انگلیس به نخست وزیر این کشور توصیه کرد با توجه به آنکه لندن اطلاعات دقیقی درباره داعش ندارد، بریتانیا را وارد جنگ احتمالی با این گروه نکرده و اشتباهات قبلی در عراق و افغانستان را تکرار نکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ جنرال سر “پیتر وال” در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف، با بیان این موضوع انگلیس را به شدت از وارد شدن در جنگ احتمالی جدید در عراق و یا سوریه برحذر داشت و درباره پیامدهای آن هشدار داد.

جنرال وال که تا چندی دیگر از این سمت بازنشسته می شود، هشدار دارد که انگلیس نباید اشتباهاتی را که در زمان نخست وزیری تونی بلر و در حمله به افغانستان و عراق انجام داد تکرار کند.

به گفته “باراک اوباما” رئیس جمهور امریکا، ائتلافی بین المللی برای مقابله با داعش شکل گرفته و دست کم ۹ کشور در این ائتلاف حضور دارند.

“دیوید کامرون” نخست وزیر انگلیس، نیز اعلام کرده که این کشور می تواند به سرعت وارد جنگ با داعش شود.

فرمانده ارتش انگلیس در ادامه گفت: دولت باید در این رابطه محتاط باشد چون اطلاعات کمی درباره توانایی های این گروه تروریستی دارد. من از دیوید کامرون می خواهم تا در این رابطه محتاط باشد چون او گفته انگلیس می تواند تا هفته آینده وارد جنگ با داعش شود. ما باید خیلی مراقب باشیم تا بدون داشتن اطلاعات کافی و مناسب وارد یک جنگ بین المللی نشویم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در جنگ افغانستان و عراق گریبان انگلیس را گرفت، گفت: ما با این موضوع در افغانستان و عراق روبرو شدیم و مدت ها طول کشید تا بتوانیم مشکلات ناشی از آن را حل کنیم.

این در حالی است که “جرج آزبورن” وزیر دارایی انگلیس، اعلام کرده که انگلیس حق اقدام فوری علیه داعش را برای خود محفوظ می داند و اگر شرایط وخیم شود لندن دست به اقدام می زند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *