زلمی خلیل زاد، متهم به پولشویی شد

زلمی خلیل‌زاد، سفیر سابق امریکا در افغانستان، عراق و سازمان ملل به اتهام پولشویی حدود ۱.۵ میلیون دالر تحت بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیل‌زاد ۶۳ ساله، بیست‌وششمین سفیر امریکا در سازمان ملل بود و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ خدمت کرد.

وی پیش از آن در دوران ریاست جمهوری جورج بوش نماینده امریکا در افغانستان و عراق بود که عالی‌ترین مقامی بود که یک امریکایی مسلمان با اصلیتی افغانی در دولت بوش داشت.

هفته‌نامه اتریشی پروفیل گزارش داد که خلیل‌زاد از سوی وزارت عدلیه امریکا تحت بازجویی قرار گرفته و پس از آن یک دادستان اتریشی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، آن را تایید کرد.

زلمی خلیل‌زاد که هم اکنون رییس و مدیر اجرایی انجمن خلیل‌زاد است، متهم شده است که حدود ۱.۴ میلیون دالر را به صورت غیرقانونی به حساب همسرش واریز کرده است که این پول طبق گزارش هفته‌نامه اتریشی، مربوط به فعالیت‌های خلیل‌زاد با شرکت‌های عراقی و اماراتی بوده است.

مسدود شدن حسابهای بانکی همسر زلمی خلیل زاد

به دنبال متهم شدن زلمی خلیل زاد به پولشویی، کشور اتریش حساب بانکی همسر وی مسدود کرد اما خلیل زاد گفته او خانمش “چریل بنارد” با تمام توان با تصمیم اتریش مبارزه خواهند کرد.

رابرت بوهلر، و هلگر بیلتس، وکلای حقوقی زلمی خلیل زاد در در اتریش اعلام کردند: هیچ اتهامی در هیچ یک از کشورهای جهان از جمله امریکا و اتریش علیه زلمای خلیل زاد یا همسرش وارد نشده است.

این وکلا تصریح کردند به دلایل نامشخص، یک دادستان اتریشی پس از درخواست وزارت عدلیه امریکا برای دریافت اطلاعاتی درباره خلیل زاد، حساب های بانکی همسرش را مسدود کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *