جنجال حذف تصویر دختربچه برهنه از سوی فیسبوک

نخست وزیر نروژ هم با انتشار این تصویر در صفحه فیسبوک خود در صدد آزمودن واکنش مدیران این شبکه اجتماعی پر مخاطب جهانی برآمد.

انتشار یکی از مشهور ترین عکس های جنگ ویتنام در صفحه فیسبوک پرتیراژ ترین روزنامه نروژی و اقدام فیسبوک به حذف این تصویر جنجال گسترده ای به پا کرده است، که در نهایت مدیران فیسبوک از تصمیم پیشین خود برگشته و اعلام کردند در حذف  تصویر دختر برهنه ۹ ساله ویتنامی دچار اشتباه شده اند.

به گزارش عصر ایران تصویر مورد مناقشه عکسی مشهور از جنگ ویتنام است که موفق به دریافت جایزه پولیتزر شده است. این تصویر که متعلق به سال ۱۹۷۲ است ، فرار دختر ۹ ساله ای را از یک روستا در ویتنام نشان می دهد.

این روستا با بمب های ناپالم بمباران شده بود و در تصویر مورد مناقشه، چند کودک از جمله یک دختر ۹ ساله ویتنامی که کاملا برهنه است در حال فرار دیده می شوند.

روزنامه ” آفتن پوستن ” نروژ این تصویر را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده بود اما مدیران فیسبوک با اعلام اینکه انتشار تصویر کودکان برهنه مصداق “پورنوگرافی از کودکان ” است ، اقدام به حذف تصویر کردند.

پس از به پا شدن جنجال گسترده بابت این موضوع و نامه انتقادی سردبیر این روزنامه نروژی به مارک زاکربرگ (مدیر فیسبوک)، فیسبوک اعلام کرد اهمیت جهانی این عکس را پس از انتقادهای گسترده درک کرده است و انتشار این تصویر در صفحات این شبکه اجتماعی بلا مانع است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *