یک محموله بزرگ سلاح و مهمات به دست داعش افتاد

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که یک محموله بزرگ سلاح، مهمات و مواد پزشکی کمک ارسالی به شهروندان کوبانی بدست گروه داعش افتاده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو چتر حامل سلاح و مواد پزشکی که توسط یک هواپیمای امریکایی در منطقه ای که در کنترل گروه داعش در کوبانی است، پرتاب شده است.

به گفته مقام های دیده بان حقوق بشر سوریه، یکی از این محموله به دست داعش افتاد و از محموله دومی خبری در دست‌رس نیست.

با این حال فرماندهی مرکزی امریکا در واشنگتن اعـلام کـرد، نیروی هوایی این کشور با استفاده از هواپیماهای C-130 برای نخستین بار، محموله هایی شامل تجهیزات نظامی و دارو با چتر برای نیروهای مدافع شهر عین العرب (کوبانی) ارسال کرد .

امریکا گفته که این تجهیزات را اقلیم کردستان عراق به منظور جلوگیری از پیشروی داعش به سمت این شهر، به مدافعان کوبانی تقدیم کرده است.

همچنین فرماندهی نیروی مرکزی امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف یک محموله سلاح را که به اشتباه در مناطق تحت کنترل داعش فرود آمده بود، نابود کردند.

گروه داعش با انتشار یک فیلم ویدیویی مدعی شد که یکی از محموله های بزرگ سلاح و مهماتی که با هواپیماهای سی ۱۳۰ امریکایی پرتاب شده بود، به دست یکی از واحدهای این گروه افتاده است.

یک عضو داعش که نقاب بر صورت داشت، در این فیلم ویدیویی در حالی که سلاح خود را نشان می داد، گفت که این سلاح را امریکا برای کافران ارسال کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *