کوریای شمالی در صورت استفاده از سلاح هسته‌ای علیه آمریکا از نقشه جهان حذف میشود

وزیر دفاع کوریای جنوبی تاکید کرد که اگر کوریای شمالی از تسلیحات هسته‌ای پیشرفته علیه کوریای جنوبی یا آمریکا استفاده کند، از نقشه جهان حذف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “سونگ یونگ-مو”، وزیر دفاع کوریای جنوبی در این باره اظهار کرد، استفاده از تسلیحات هسته‌ای از جانب کوریای شمالی علیه کوریای جنوبی یا آمریکا، برای کوریای شمالی یک “خودکشی” خواهد بود.

وزیر دفاع کوریای جنوبی اذعان کرد: اینکه کوریای شمالی از تسلیحات هسته‌ای خود برای اتحاد مجدد دو کوریای استفاده خواهد کرد، ایده‌ای بی‌اساس است.

وی همچنین افزود، تهدیدهای کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی مبنی بر حمله هسته‌ای، چیزی جز “پروپاگاندا” نیست و هیچ اقدام عملی در پی ندارد.

یونگ-مو در عین حال از موضع فعلی کوریای جنوبی برای توسعه روابط با کوریای شمالی از طریق مذاکره پشتیبانی کرد.

او خاطر نشان کرد: این رویه می‌تواند راهی دشوار باشد و زمان زیادی را طلب کند اما فکر می‌کنم که باید با صبوری این راه را طی کنیم.

وزیر دفاع کوریای جنوبی این اظهارات را چند روز پس از دیدارش با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا بیان کرد؛ دیداری که طی آن، دو طرف همکاری خود را برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کوریا تجدید و اظهار کردند: هر تلاشی برای ایجاد شکاف میان آمریکا و کوریای جنوبی شکست خواهد خورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *