چین: سقوط آزمایشگاه فضایی برای کره زمین خطرناک نیست

چین، انتقادها مبنی بر اینکه سقوط اولین آزمایشگاه فضایی این کشور برای کره زمین خطرناک است را رد و اعلام کرد بر خلاف برخی اخبار منتشر شده در این زمینه، سقوط این آزمایشگاه تهدیدی برای کره زمین نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایرنا از سایت یی سی چین، این کشور درصدد بازگرداندن و ساقط کردن اولین آزمایشگاه فضایی خود موسوم به ‘تیان گونگ ۱’ است از این کشور انتقاد شده است این اقدام می تواند برای کره زمین خطرناک باشد.
این کشور اضافه کرد بسیاری از دانشمندان و مسئولان فضایی چین بر این برنامه علمی چین نظارت دارند و اخبار مربوط به خطر سقوط آزمایشگاه برای کره زمین نادرست است.
این آزمایشگاه تقریبا از مارچ سال ۲۰۱۶ تاکنون علایم و داده هایش را به زمین ارسال نکرده است و بر اساس برنامه اعلام شده در نیمه اول سال جاری میلادی در جو زمین فرود خواهد آمد.
شرکت علوم هوا و فضای چین در بیانیه ای آورده است این آزمایشگاه وقتی وارد جو زمین می شود آتش می گیرد و می سوزد و لاشه های آن نیز در یک منطقه تعیین شده دریایی سقوط خواهد کرد و هیچ خطری کره زمین را تهدید نمی کند.
همزمان گزارش حاکی است بر خلاف برخی شایعات، این کشور به هیچوجه در توسعه فن آوری های فضایی کاپی برداری نمی کند و در این زمینه دارای استقلال فنی است.
چین که یکی از پر برنامه ترین کشورها در امور فضایی است، تاکید کرده است در پنج سال گذشته گام های بلندی در رشد صنایع فضایی برداشته شده است و پیشرفت های بیشتری در راه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *