چین، سفر کیم جونگ اون را به این کشور تایید کرد

رسانه‌های در چند روز گذشته خبرهای از سفر کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی نشر می‌کردند؛ اما هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نمی‌کرد، که بالاخره امروز چهارشنبه ۸ حمل چین این موضوع را به صورت رسمی تایید کرد و گفت که رهبر کوریای شمالی با ‘شی جین پینگ’ رییس جمهور چین دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل شینهوا، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی از ۲۵ تا ۲۸ مارچ برابر با ۵ تا ۸ حمل در یک سفر چهار روزه و غیر رسمی، به دعوت شی جین پینگ رییس جمهور چین به پکن سفر کرده است.

این دیدار که در تالار بزرگ خلق پکن با حضور لیکه چیانگ نخست وزیر و وانگ چیشان معاون رییس جمهور چین نیز برگزار شده بود هر دو طرف روی همکاری‌های دوجانبه، رشد اقتصاد، ایجاد صلح در منطقه و موضوعات سیاسی دیگر بحث و گفتگو کردند.

رسانه‌های گزارش داده که رییس جمهور چین در این دیدار با طرح چهار پیشنهاد اظهار داشت که مراودات دو طرف نقش مهمی در گسترش مناسبات طرفین داشته است و به همین دلیل می خواهد به طور متناوب با رهبر کوریای شمالی از طرق مختلف از جمله سفر متقابل، اعزام فرستاده های ویژه و نامه نگاری رابطه قوی تری داشته باشد.

رییس جمهور چین در ادامه گفته است که گفت به اساس مناسبات سنتی و راهبردی دو کشور اهمیت می دهد و مایل است تبادلات و ارتباطات حزبی نیز بیشتر شود.

شی ضمن این‌که وعده همکاری در زمینه اقتصادی و رفاهی به رهبر کوریای شمالی گفت که تحت رهبری کیم از ثبات اقتصادی و توسعه سیاسی کوریای شمالی حراست خواهد شد و امیدواریم مردم کوریای شمالی شادتر زندگی کنند.

در این دیدار رهبر کوریای شمالی انتصاب مجدد شی جین چینگ را به سمت رییس جمهور و دبیر کل حزب کمونیست چین را تبریک گفت و از پیشنهادات رییس جمهور چین استقبال کرد.

همچنان کیم گفت که  که با تقویت تبادلات و مراودات و اعزام فرستاده و هیات و نگارش نامه، سطح روابط با چین را بالاتر خواهد برد.

پس از به قدرت رسیدن کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی این نخستین سفر خارجی اش بود.

این ملاقات در حالی صورت می‌گیرد که قرار است اواخر ماه آینده میلادی رهبر کوریای شمال با ترامپ ملاقات کند و همچنان گفته می‌شود روابط تجاری چین و آمریکا نیز این روزها به تیره گی گرایده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *