پوتین ۴ مسوول عالی ربته کشورش را از وظیفه سبکدوش کرد

رئیس جمهوری روسیه چهار تن از مسوولان عالی رتبه کشورش را از سمت شان برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این دستور اعلام کرد که برکناری این افراد در پاسخ به درخواست استعفای هر یک از آنها انجام شده است.

بر اساس این دستور چهار تن از مسؤولان ارشد در دفتر ریاست جمهوری، ستاد امنیت فدرال و وزارتخانه‌های دفاع و داخله روسیه برکنار شدند.

در همین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که برکناری این افراد بعد از پیروزی آنها در کسب عضویت آکادمی علوم روسیه بعد از انتخابات اکتبر گذشته انجام شد.

پوتین اخیرا در جریان نشست اعضای رهبران آکادمی علوم روسیه تهدید کرد کسانی که ممنوعیت نامزد شدن در انتخابات کارمندان برجسته عضو آکادمی علوم را  نادیده بگیرند، از کار برکنار خواهد کرد چرا که اگر این افراد از دانشمندان برجسته محسوب می‌شوند پس باید تنها به کار علمی بپردازند.

الکساندر سافینکف معاون وزیر کشور، کنستانتین کوتینکو رئیس اداره امور کرملین، واسیلی خریستوفوروف مدیر آرشیو سازمان امنیت فدرال و الکساندر فیسون رئیس اداره صحی وزارت دفاع روسیه برکنار شده‌اند.

الکساندر سافینکف از مسؤولان بانفوذ سازمان امنیت روسیه به شمار می‌رود و قبلا نیز مناصب بالایی در دادستانی کل و وزارت دادگستری داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *