ولادیمیر پوتین وارد ازبکستان شد

Russian President Vladimir Putin holds flowers as he walks to pay his last respect at a cemetery in Samarkand, Uzbekistan, Tuesday, Sept. 6, 2016. Putin arrived to express his condolences and visit a grave of Uzbekistan's President Islam Karimov in Samarkand. (Alexei Druzhinin/Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)

“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه در مسیر بازگشت از چین در سفر کوتاهی برای احترام به “اسلام کریم اف” رئیس جمهور متوفی ازبکستان به سمرقند رفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از آسوشیتدپرس، پوتین با حضور در محل آرامگاه کریم اف که روز شنبه گذشته به خاک سپرده شد تاکید کرد: امیدوارم که روابط ازبکستان با مسکو که در نتیجه تلاش با کریم اف بنا شده است ادامه یابد.

رئیس جمهور روسیه پس از ورود به ازبکستان و حضور برسر قبر کریم اف با “میرزیایف” نخست وزیر ازبکستان و به امکان زیاد جانشین کریم اف ملاقات کرد.

میرزیایف در این دیدار با قدردانی از سفر پوتین به این کشور تاکید کرد: روابط سیاسی خارجی ما با کشور روسیه از همکاری های استرتیژیک محسوب می گردد و ما به این رابطه ادامه خواهیم داد.

ازبکستان با وجود رابطه بسیار نزدیک با روسیه توانسته مناسبات خود با غرب را نیز حفظ کند.

ازبکستان در آسیای میانه و دارای مرز مشترک با افغانستان، تاجکستان، ترکمنستان، قرقزستان و قزاقزستان بوده و دارای ۳۱ میلیون و ۵۰۰ نفر جمعیت می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *