هشدار گروه طالبان مسلح مبنی بر قطع نگه‌داشتن برق کابل

گروه طالبان مسلح پس از منفجر ساختن دو پایه برق وارداتی تاجکستان در منطقه خواجه‌غلتان شهر کندز، با ارسال پیامی به رسانه ها هشدار داده اند تا زمانی‌که خواست های آنان در ولایت های کندز و بغلان بر آورده نشود، اجازه وصل دوباره‌ی برق را نمی‌‌دهند.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان مسلح می‌‌نامد امروز (۲۸ حوت) با ارسال پیامی به رسانه ها گفته است، تا زمانی‌‌که مشکلات مردمان تحت کنترول آنان در ولایت های کندز و بغلان از ناحیه برق و سایر مشکلات حل نشود اجازه نمی‌دهند که برق کابل وصل گردد.

اما انجنیر حمیدالله ریس برق ولایت کندز به خبرگزاری خاورمیانه ادعای گروه طالبان مسلح مبنی بر قطع بودن برق مردمان ملکی در ساحات تحت کنترول این گروه را رد می‌‌کند و می‌‌گوید، بجز از یک ساحه محدود شهر کندز که خطرات جانی کارمندان این اداره را تهدید می‌‌کند؛ سایر نقاط ولایت‌های بغلان و کندز از نور برق بهره‌‌مند استند.

آقای حمیدالله گفت، عصر روز گذشته ( ۲۷ حوت) گروه طالبان مسلح دو پایه برق وارداتی کشور تاجکستان را در منطقه خواجه-غلتان شهر کندز منفجر ساخته که در اثر آن پایه سومی نیز آسیب دیده است.

وی می‌‌گوید، تا زمانی‌‌که این ساحه از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی نشود، ترمیم دوباره این پایه های برق امکان ندارد.

همچنان در پیام طالبان مسلح گفته شده است که حکومت باید پروژه های منظور شده را در ساحات تحت کنترول این گروه که کار آن متوقف است، هرچه زودتر کار آن را آغاز کند.

این درحالیست که ۶ روز پیش گروه طالبان مسلح یک برقی را در قریه حضرت سلطان شهر کندز با شلیک گلوله کشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *