نقش وزارت امنیت ملی آذربایجان در تامین نیرو برای داعش

12443148_1051766591551127_3004830_n“یالچین محموداف” از نزدیکان الدار محموداف و شیخ سهراب علی اف رهبر وهابی های سومقاییت به تهمت حمایت و سازماندهی افراطیون و تامین نیرو برای داعش توسط وزارت داخله آذربایجان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یالچین محمود اف از نزدیکان الدار محموداف وزیر امنیت ملی آذربایجان تحت حمایت وزارت امنیت منحل شده آذربایجان، وظیفه حمایت از فعالیت‌ تشکل‌های وهابی، حل اختلافات، کمک به گسترش نفوذ گروه‌های وهابی در مرکز و جنوب آذربایجان و هدایت زیرزمینی فعالیت‌های وهابیون را بر عهده داشته است  که به همراه سهراب شیخ علی‌اف رهبر وهابیون سومقاییت طی عملیاتی توسط وزارت داخله آذربایجان دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش مقامات وزارت امنیت ملی سابق آذربایجان به دستور الدار محمود اف موظف بودند در صورت بازداشت وهابیون توسط وزارت داخله نسبت به آزادی آنها از زندان اقدام نمایند.

طبق اعترافات مقامات دستگیر شده وزارت امنیت ملی، آزادی سهراب شیخ علی اف (رهبر وهابیون سومقاییت) پس از بازداشت۶ماهه توسط وزارت داخله و ارگان های حقوقی به اتهام حمل و پنهان نمودن سلاح گرم در منزل  توسط این وزارتخانه صورت گرفته است.

همچنین سهراب شیخ علی‌اف در سایه حمایت‌های وزارت امنیت ملی به طور غیرقانونی در ویلای شخصی خود اقدام به احداث مسجد کرده بود!

اعترافات تکان دهنده در خصوص چشم پوشی و همکاری  وزارت امنیت ملی در تشکیل دسته‌ها و گروه‌ها وهابی برای شناسایی، تربیت و اعزام نیرو از سومقاییت و سایر شهرهای شمالی آذربایجان به عراق و سوریه برای پیوستن به داعش نشان می‌دهد که رشد وهابیت در آذربایجان طبق دستور الدار محمود‌اف به نیابت از موساد بوده است

Author

About Author