مزدور سعودی یا حامی داعش

پولیس بمبئی اقدام به جمع آوری گزارش حجیم ۷۱ صفحه‌ای علیه مدرسه بین‌المللی “ذاکر نایک“، واعظ افراط‌گرای هندی‌تبار کرده و او را متهم به شستشوی مغزی کودکان مسلمان، ترویج نفرت و منزوی کردن آنان در سنین پایین نموده است.

1280x720-qgk

در اسناد جمع آوری شده توسط تیم تحقیقات پولیس بمبئی آمده مدرسه “ذاکر نایک” آموزش‌های تحریک آمیزی علیه دیگر مذاهب به دانش آموزان ارائه داده تا آن‌ها مسیحیان، یهودیان و هندوها را کافر دانسته و به سوی افراط‌گرایی سوق داده شوند.

تحقیقات علیه نایک زمانی آغاز شد که عده‌ای از نزدیکان تروریست‌های داعشی در داکا و بنگلادش افشا کردند این افراد از همان سنین پایین تحت تاثیر این واعظ هندی‌ تبار بوده‌اند. این افشاگرایی‌ها زمانی اتفاق افتاد که نایک برای سفری به کشورهای عربی رفته بود و در پی احتمال دستگیری تصمیم گرفت در عربستان سعودی ساکن شود. به گفته کارشناسان حقوقی کمترین مجازاتی که هنگام مراجعت برای او درنظر گرفته خواهد شد، بازداشت به جرم ارائه سخنرانی‌های مخرب خواهد بود، با این حال منابع پولیس بمبئی اعلام کرده‌اند که مدارک جدید می‌تواند عواقب وخیم‌تری برای این واعظ هندی داشته باشد و مدارس او را در خطر تعطیلی قرار دهد.

یکی از افسران پولیس نیز در این باره گفت: برخی از مطالب ادبی این مدرسه نیز که در وب سایت رسمی آن قابل دسترسی می‌باشد، بسیار بحث‌ برانگیز و مشکل آفرین بوده و می‌توانند افراد تلقین پذیری تولید کنند.

به این ترتیب احتمال می‌رود که سازمان گواهینامه عمومی آموزش متوسطه بین‌المللی(آجی‌سی‌اس‌یی) به زودی اقدام به لغو مجوز مدرسه بین‌المللی ذاکر نایک کند.

از دیگر تحقیقاتی که دستگاه قضایی هندوستان در خصوص ذاکر نایک آغاز کرده، علت و چگونگی دریافت ۶۰ میلیون روپیه توسط او از خارج هندوستان، خصوصا رژیم آل سعود بوده است.

Author

About Author