قدیرف: پوتین حامی جهان اسلام است

رمضان قدیرف با ستایش از حمایت مسلمانان در سراسر جهان توسط ولادیمیر پوتین تاکید کرد: پوتین با این کارش در راه درستی گام برداشته است در حالی که سیاست غربی ها همواره جنگ و ویرانی را در کشورهای اسلامی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری رویترز، رمضان قدیروف، رهبر چچن در پیامی در فضای مجازی در تلگرام از پوتین به خاطر “حمایتش از مسلمانان چچن” قدردانی کرد.

وی گفت: پوتین وعده خود را برای حمایت از آزادی بیان و برابری در میان ملت روسیه به خوبی اجرا می‌کند. اینگونه سیاست‌ها بار دیگر اثبات می‌کند که فدراسیون روسیه یک شریک قابل اعتماد برای همه کشورهای مسلمان است.

چچن یکی از جمهوری‌های موجود در چارچوب فدراسیون روسیه است که رهبر آن پس از انتخاب توسط مردم باید از سوی “رئیس جمهور فدراسیون روسیه” که اکنون پوتین است، تایید شود.

رهبر چچن اضافه کرد: ولادیمیر پوتین نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز ثابت کرده است که وعده‌هایش را به طور کامل اجرا می‌کند. این در حالی است که آمریکا و متحدانشان تنها برای جهان اسلام جنگ و ویرانی به بار آورده‌اند. روسیه به طور مستمر از منافع کشورهای مسلمان حمایت می‌کند.

قدیروف در این اظهارات به وعده پوتین در سال ۲۰۰۵ اشاره می‌کند که در آن زمان پوتین در سخنرانی خود در پارلمان چچن وعده داد که از همه مسلمانان در روسیه و در سراسر جهان حمایت می‌کند.

همچنین قدیروف در پیام خود به دیدار اخیر پوتین با نمایندگان روحانیون مسلمان در شهر کازان اشاره کرد.

پوتین در این دیدار گفت که مقامات روسیه از آموزش‌ دروس اسلامی در دانشگاه‌های بزرگ و دیگر مراکز آموزشی حمایت می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *