قاسمی: آمریکا سبب ایجاد سازمان های تبهکار و قاچاق انسان شده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است سیاست های خصمانه ومداخله جویانه آمریکا در سطح جهان به خصوص در غرب آسیا و افریقا، زمینه شکل گیری سازمان های قاچاق انسان وتبهکاری را  فراهم میسازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بهرام قاسمی سخنگویی وزارت خارجه ایران ضمن بیا اینکه آمریکا به دلیل سیاست مداخله جویانه اش در افریقا و غرب آسیا باعث شکل گیری سازمان های قاچاق انسان در سطح جهان میشود و در واکنش به گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا افزود که متهم کردن ایران به قاچاق انسان در بخشی از گزارش جانبدارانه و مغرضانه این کشور با استفاده از منابع نامعتبر اتهام بی اساس میباشد و کشور ما این اتهامات را مردود می داند.

قاسمی علاوه کرد که دولت آمریکا سعی دارد تا از طریق این اقدامات افکار عمومی جهان را از سیاست بی ثبات کننده خودش منحرف سازد.

سخنگویی  وزارت خارجه ایران با تاکید بر نگرانی های جامعه بین المللی در موضوع قاچاق انسان به خصوص قاچاق زنان و کودکان افزود اقدامات یک جانبه از جمله رده بندی کشور ها در باره جرایم سازمان یافته چون قاچاق انسان علیه کشور های مستقل نه تنها با موازین حقوق بین الملل در مخالفت قرار دارد بلکه تلاش سایر کشور ها را برای مبارزه با اینگونه جرایم تضعیف میکند که آمریکا باید جوابگوی اقدامات خود باشد.

این در حالی است که آمریکا در یک گزارش سالیانه خود ایران را به بهانه واهی متهم به تشکیل سازمان های تبهکاری و قاچاق انسان در جهان میکند و گفته است که ایران با این سازمان ها ارتباط دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *