فرار صدها مسلمان میانماری به سوی مرزهای بنگلادش

صدها نفر از مسلمانان میانمار درپی خشونت‌های اخیر در این کشور به مرزهای بنگلادش پناه بردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فعالان حقوق بشری با اعلام این خبر گزارش دادند که هدف از این مهاجرت تلاش برای یافتن سرپناه و فرار از خشونتهایی است که در شمال غرب میانمار تشدید شده و باعث کشته شدن ۸۶ تن و آواره شدن ۳۰ هزار نفر شده است.

یک مقام سازمان بین‌المللی مهاجرت که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که شاهد ورود ۵۰۰ نفر به کمپهای نزدیک به مرز بنگلادش در روز دوشنبه بوده است.

امدادگران نهادهای وابسته به سازمان ملل و خبرنگاران رویترز در کمپهای سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین اعلام کردند که شاهد روهینگیایی بوده‌اند که علت مهاجرت خود را فرار از جنگ در میانمار اعلام کرده‌اند. امدادگران سازمان ملل به تعداد دقیق این افراد اشاره نکرده‌اند اما نسبت به افزایش سریع تعداد مهاجران هشدار داده‌اند.

پیش از این نیز سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرده بود بیش از هزار خانه متعلق به مسلمانان روهینگیا در درگیری های نظامی در شمال غرب میانمار به آتش کشیده شده است.

سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۳۰ هزار نفر بر اثر این خشونت ها آواره شده اند که نیمی از آنها طی یک دوره دو روزه و زمانی بوده است که ارتش میانمار بالگردهای ارتش را به این منطقه اعزام کرد و بر اثر آن دهها نفر نیز کشته شدند.

رسانه های دولتی گزارش کردند از زمانی که درگیری ها طی شش هفته گذشته در این منطقه آغاز شد، نیروهای امنیتی حدود ۷۰ نفر را کشته و ۴۰۰ نفر دیگر را بازداشت کردند اما فعالان می گویند تعداد قربانیان خیلی بیشتر از آمار اعلام شده از سوی دولت است.

شاهدان و فعالان گزارش کرده اند نیروهای ارتش میانمار در حال قتل عام مسلمانان روهینگیا، تجاوز به زنان، غارت اموال و به آتش کشیدن خانه های آنان هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *