سفر هیات عالی رتبه انصارالله یمن به روسیه

روز چهارشنبه هیاتی متشکل از نمایندگان انصارالله یمن راهی مسکو شد تا با مقامات روسیه درباره همکاری های مشترک تبادل نظر کند.

روز چهارشنبه هیاتی متشکل از نمایندگان انصارالله یمن راهی مسکو شد تا با مقامات روسیه درباره همکاری های مشترک تبادل نظر کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفر هیات یمنی به روسیه در حالی صورت می گیرد که فشار از سوی شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای غربی بر انصارالله افزایش یافته است.

روزنامه کامرسانت در این زمینه گزارش داد که همکاری های نفتی در ولایت مأرب یکی از محورهای رایزنی میان هیات انصارالله با مقامات روس خواهد بود.

این دیدار در شرایطی برگزار شده که سه شنبه شب الجزیره از توقف مذاکرات در شورای امنیت به درخواست روسیه درباره صدور بیانیه علیه انصارالله خبر داد.

یمن از زمان انقلاب سال ۲۰۱۱ و سرنگونی حکومت علی عبدالله صالح حاکم پیشین این کشور دست خوش ناآرامی است.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند، بیم آن می رود که با حضور منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن در عدن، بحران این کشور وارد مرحله تازه ای شود و درگیری های داخلی در آن گسترش یابد.

پیش از این، جمال بن عمر میانجی سازمان ملل برای حل بحران یمن اعلام کرد که احزاب این کشور درباره تشکیل شورای انتقالی مردمی برای کمک به اداره امور یمن و برون رفت از بحران سیاسی، به توافق رسیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *