سازمان ملل: دولت میانمار به دنبال انتقام جویی از مسلمانان این کشور است

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار می گوید احتمال اینکه دولت میانمار به دنبال انتقام از مسلمانان این کشور باشد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری آناتولی، یانگی لی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر دز سفر ۱۲ روزه‌اش به میانمار در بیانیه‌ای گفت: در طول این سفر یک واژه به شدت در ذهن من حضور داشت و آن چیزی نبود جز “انتقام و تلافی”.

وی افزود: من به شدت نسبت به افرادی که با آنها دیدار کردم نگران هستم، افرادی که از دولت انتقاد می‌کنند، افرادی که از حقوق دیگران دفاع می‌کنند و افرادی که افکار و عقاید خودشان را که مغایر با روایت‌های دولتمردان است ابراز می‌کنند.

یانگی لی اظهار داشت: من به شدت نسبت به از سرگیری عملیات امنیتی و گزارشات در خصوص بازداشت‌های خودسرانه در قریه های که در منطقه مائونگداو بازدید کرده‌اند نگران هستم؛ منطقه‌ای که در ولایت راخین هم مرز بنگلادش قرار دارد و خانه اقلیت مسلمانان روهینجای این کشور است.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد: وضعیت در ولایت کاچین که در آنجا شورشیان قومی با نیروهای دولتی در حال مبارزه هستند رو به وخامت است. ساکنان ولایت راخین به من گفتند که وضعیت کنونی نسبت به سال‌های گذشته وخیم تر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *