روسیه: به تحریم‌های آمریکا پاسخ سختی خواهیم داد

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم های اقتصادی و سایر روابط آمریکا با این کشور اعلام کرد: حق پاسخ این تحریم ها را برای خود محفوظ میداریم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که آمریکا در راستای ادامه فشار بر ما، تحریم های بیشتری را علیه شهروندان روس و شرکت های روسی به بهانه دخالت روسیه در بحران اوکراین اعمال کرد.

در بیانیه آمده است: مقام های آمریکایی به هیچ وجه نمی توانند از این تصور واهی فارغ شوند که روسیه را می توان با خودداری از روادید آمریکا با ممنوعیت های تجاری ترساند و وادار به انصراف از اجرای سیاست مستقل در عرصه بین المللی و دفاع از منافع ملی خود کرد. اما دست اندرکاران استراتژی آمریکا باید بدانند که اقدامات تحریمی بی معنی این کشور که هیچ نتیجه ای نداده است، برای بخش تجاری آن زیان بار خواهد بود و واشنگتن ناتوانی خود را به تمام جهان نشان می دهد.

در ادامه بیانیه با اشاره به اینکه تحریم های جدید علیه روسیه به بهانه اقدامات این کشور در مورد اوکراین اتخاذ شده خاطرنشان شده است: آمریکا نمی تواند نقش خود را در کودتای سال ۲۰۱۴ در اوکراین و برپایی جنگ داخلی در این کشور پنهان کند.در پایان بیانیه گفته شده است: جالب توجه است که چند ساعت پیش از اعلام بسته جدید تحریم های ضدروسی، جان هانتسمن سفیر آمریکا در روسیه، مقاله ای را در روزنامه مسکو تایمز منتشر و در آن برای بهبودی روابط روسیه و آمریکا ابراز علاقه مندی کرد.

همان طور که شاهد هستیم واشنگتن از تمایل سفیر خود حمایت نمی کند.وزارت مالیه آمریکا روز جمعه دو مقام ارشد روس از جمله معاون وزیر انرژی این کشور و نیز ۱۹ نفر از شهروندان روس و مقام های جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را تحریم کرد.

در فهرست جدید تحریمی آمریکا ۲۰ شرکت روسی ازجمله شرکت های صنعتی سیلاوی ماشینی و تخنوپروم اکسپورت قرار گرفته است.آمریکا از سال ۲۰۱۴ و با تغییر حکومت اوکراین و جداشدن منطقه کریمه از این کشور و وقوع مناقشه در منطقه دونباس، چندین بسته تحریم های مالی و اقتصادی علیه روسیه وضع کرده است و اتحادیه اروپا نیز از این سیاست های واشنگتن پیروی می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *