روحانی برای حفظ وتداوم برجام عازم دو کشور اروپایی شد

حسن رئیس جمهور ایران در یک سفر از قبل تعین شده روز گذشته به کشور سوئیس رفت ومورد استقبال گرم رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود روزگذشته دوشنبه،۱۱ سرطان  اولوف اسکوگ، سفیر سوید در سازمان ملل متحد گفت که سفیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به سوئیس و اتریش که دو کشور اروپایی هستند در ارتقایی روابط میان دو طرف و حفظ و تداوم توافق هسته ای برجام موثر خواهد بود.

او در مصاحبه با رسانه ها گفت کشور های اروپا مایل به حفظ و تداوم برجام هستند و تلاش دارند این توافق بین المللی پایدار بماند.

این مقام سوئیسی افزود حفظ برجام برای پایداری ثبات در منطقه و جهان همچنان و جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای مهم بوده و تاکید کرد که نگرانی های در باره مسایل حقوق بشری و فعالیت های منطقه ای ایران داریم  که این دیدار ها میتواند به کاهش این نگرانی ها بی انجامد.

گزارش ها میرسانند که دیدار و مذاکره روحانی با رئیس جمهور سوئیس، امضای سند های همکاری در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از برنامه های کاری رئیس جمهور ایران در این سفر بوده است.

قابل ذکر است که حسن روحانی رئیس جمهور ایران پس از دیدار و گفتگو با رئیس جمهور سوئیس عصر روز سه شنبه سوئیس را به قصد سفر به اتریش ترک خواهد کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *