رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اسرائیل را یک کشور وحشی خطاب کرد

LykketoftUN-Headquarters_2137057b-450x300ـ سیاست‌مدار دانمارکی و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ـ که در سفر سال گذشته‌ی خود به منطقه(۲۰۱۴) با مقامات فلسطینی ملاقات ولی از ملاقات با مقامات رژیم اشغالگر قدسی امتناع کرده بود. روز دوشنبه توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رئیس هفتادمین جلسه‌ی سالانه‌ی این مجمع انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، موگنز لیکتوفت Mogens Lykketoft رئیس مجمع عمومی سازمان ملل بعد از انتصاب به دلیل عدم دیدار با مقامات اسراییلی مورد انتقاد رسانه‌های تل‌آویو قرار گرفت.

برابر گزارش کانال۱۰ رژیم صهیونیستی، لیکتوفت که در گذشته به عنوان وزیر امور خارجه‌ی دانمارک و وزیر دارایی این کشور فعالیت کرده است، در ماه فوریه۲۰۱۴ خواستار ملاقات با مقامات اسراییلی شده بود که به دلیل اظهارات ضد‌اسراییلی پیشین وی که این کشور را مسبب درگیری‌های مسلحانه، تروریسم، افراط‌ گرایی، افزایش تسلیحات اتمی و مسبب افزایش تنش‌های جدید در منطقه معرفی کرده بود از دیدار با وی امتناع کردند.

گفتنی است لیکتوفت در مصاحبه‌ی سال قبل خود با یک روزنامه نیز اظهار کرده بود: آریل شارون ـ نخست‌وزیر سابق اسراییل ـ یک رهبر وحشی نظامی بود که هیچ علاقه‌ای به دستیابی به توافقات با فلسطینیان نداشت.

وی که در ماه سپتامبر دوره‌ی ریاست یک ساله‌ی خود را آغاز خواهد کرد اخیراً گفته است می‌خواهد با گردهم‌ آوردن رهبران جهان در مجمع سالانه بر روی راه‌های تحقق صلح، امنیت و حقوق بشر تمرکز کند.

Lykketoft با اتفاق آرا از طرف کشورهای اروپایی و غربی انتخاب شده و دبیرکل بان‌کی‌مون گفته است: در سال جاری با انتخاب شدن Lykketoft یک فرصت فوق‌العاده‌ای برای این سازمان ایجاد شده است.

Lykketoft، به عنوان یک مذاکره‌کننده‌ی ماهر اما فاقد جاذبه شناخته شده و رسانه‌های دانمارکی او را به عنوان یک سیاست‌مدار زیرک و محاسبه‌گر، به تصویر کشیده‌اند.

Author

About Author