دولت قطر در پایگاه “اینجرلیک” ترکیه جنگنده مستقر کرد

0,,18646351_401,00دولت قطر هواپیماهای جنگی خود را پس از عربستان در پایگاه اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه خبری الخلیج آنلاین، به نقل از برخی فعالان در سوریه نوشت: جنگنده – بمب افکن های قطری روز شنبه (دیروز) وارد پایگاه اینجرلیک ترکیه شدند، اما جابر الحرمی سردبیر روزنامه الشرق قطر در این ارتباط گفته است که هواپیماهای جنگی قطری از مدت ها قبل (بدون اشاره به تاریخ معینی) در این پایگاه مستقر بوده اند.

سه کشور ترکیه، عربستان و قطر که از حامیان اصلی گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه می باشند، اخیرا ادعا کرده اند که خواهان مقابله با گروه های تروریستی در این کشور هستند؛ ادعایی که موجب شک و تردید همگان شده است.

خبرگزاری قطر نیز چند روز قبل اعلام کرد که خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع این کشور از نیروهای هوایی گارد امیری قطر حاضر در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه بازدید کرد.

عربستان سعودی نیز روز شنبه (دیروز) از اعزام جنگنده هایش به پایگاه اینجرلیک خبر داد.

براساس این خبر، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز پس از اینکه عربستان سعودی هواپیماهای جنگی خود را به این پایگاه فرستاد، اعلام کرد که آنکارا و ریاض ممکن است به عملیات زمینی علیه گروه داعش در سوریه اقدام کنند.

دوحه و آنکارا اخیرا تفاهمنامه ای راهبردی در زمینه تقویت روابط نظامی که شامل اعزام نیرو از هر دو کشور به کشور دیگر و ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در قطر می شود را امضا کردند.

Author

About Author