دختر روسی در مرز ترکیه دستگیر شد

“واروارا کارالوا” دختر ۱۹ ساله ای است که می خواست از طریق ترکیه به داعش بپیوندد که چند روز قبل در مرز ترکیه بازداشت شد.

“واروارا کارالوا”  دختر ۱۹ ساله ای است که می خواست از طریق  ترکیه به داعش بپیوندد که چند روز قبل در مرز ترکیه بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “واروارا کارالوا” که در دانشکده فلسفه دانشگاه مسکو درس می‌خواند یک هفته قبل از سفرش به ترکیه ناپدید شد.

این نخستین بار نیست که یک دختر روس به گروه‌های تروریستی ملحق می شود، در سال ۲۰۱۴ نیز یک دختر دیگر به نام دیانا رمضانوا که از اهالی داغستان بود، به ترکیه رفت و با یک جوان چچنی که تابعیت نروژی داشت ازدواج کرد.

این تروریست نروژی دیانا را با خود به سوریه بورد. دیانا پس از کشته شدن همسرش در اوایل سال ۲۰۱۵ به ترکیه بازگشت و درحالیکه باردار بود در استانبول دست به عملیات انتحاری زد.

ولی این بار با فشار رسمی های روسیه که دستگیری این دختر  را از ترکیه طلب کردند، واروارا کارالواو۱۳ نفر دیگر که قصد پیوستن به داعش را داشتند، در مرز ترکیه و سوریه بازداشت شدند.

به گفته خانواده واروارا، او یک فرد بسیار باهوش است و علاوه بر روسی، به زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز تسلط کامل دارد.

گفته می‌شود وی به همراه ۱۲ نفر دیگر هم اکنون در بازداشت پولیس ترکیه به سر می برد. نام و مشخصات دیگر افراد بازداشت شده هنوز اعلام نشده است. ولی چنین معلومات غیر رسمی نیز وجود دارد که همه ی افراد دستگیر شده اهل روسیه نیست و ۴ تن از آنها اهل جمهوری آذربایجان است.

Author

About Author