خوشرو: کشتار بیرحمانه کودکان یمنی و فلسطینی را توقف دهید

نماینده دایم ایران در سازمان ملل با اشاره به اوضاع بد کودکانی یمنی و فلسطینی ازدبیر کل سازمان ملل متحد خواست تا رژِیم اسرائیل و عربستان را در لیست سیاه کشورهای کودکش جهان قرار دهد و خواهان توقف کشتار کودکان فلسطینی و یمنی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، غلام علی خوشرو عصر دیروز دوشنبه ۱۸سرطان طی نشست شورای امنیت سازمان ملل که با عنوان “حمایت از کودکان امروز پیش گیری از درگیری های فردا” برگزارشده بود گفت رژیم اسرائیل تا هنوز هم به کشتار کودکان بی گناه فلسطینی ادامه میدهد و متاسفانه سازمان ملل تا کنون این رژیم را در لیست ناقضان اصلی حقوق کودکان قرار نداده است.

او با اشاره به جنایتات اخیر رژیم اسرائیل علیه کودکان فلسطینی شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آمیز در غزه علاوه کرد این رژیم اولین رژیم کودک کش در جهان است و باید سال آینده در صدر لیست قرار بگیرد.

ازسوی دیگر نماینده ایران در سازمان ملل متحد در خصوص کشتار کودکان یمنی توسط ائتلاف سعودی و امارات افزود که کودکان یمنی در وضعیت وخیمی قرار دارند و حالت شان فقط با کودکان فلسطینی قابل مقایسه است و سازمان ملل نباید در این خصوص سکوت کنند و کشته شدن کودکان مظلوم یمنی توسط  سعودی ها را نادیده بگیرد.
او همچنان تاکید کرد اگر این روند ادامه یابد ما در آینده نه چندان دور شاهد افزایش درگیری ها و تنش ها مسلحانه و نیز کشتار اطفال معصوم خواهیم بود.

او افزود باید تلاش ها در خصوص پیشگیری از ایجاد درگیری ها و متوقف کردن کشتار کودکان در مخاصمات ها افزایش یابد.
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه ۱۹ سرطان قطعنامه ای را در خصوص جلوگیری از نقض حقوق کودکان در جریان جنگ ها تصویب کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *