خروج سفرای کشورها از ترکیه

بر اثر ترور سفیر روسیه در آنکارا، ترکیه در حال خالی شدن از سفارت خانه های کشورهای دیگر می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع آگاه خبری در ترکیه میگویند: کشورهای دارای سفارتخانه در خاک ترکیه بعد از ترور سفیر روسیه توسط پولیس رسمی ترکیه به بررسی بستن دفاتر، کنسولگری ها و سفارتخانه های خود و خروج سفرا و کادرهای عالی رتبه خود پرداختند، در اولین اقدام ایالات متحده آمریکا به بستن سفارت خود در آنکارا کرد و به شهروندان خود اعلام خطر و نزدیک نشدن به سفارت خانه خود را کرد.

این اقدام که توسط جوانی ۲۲ ساله به نام «مِرت آلتین تاش» از افسران پولیس ترکیه صورت پذیرفته است، وی که ماموریت حفاظت سفیر روسیه را داشت، با تفنگچه کمری همراه خود که جزء سلاح های سازمانی پولیس ترکیه محسوب می شود؛ به ضرب چند گلوله سفیر را ترور کرد و جملات “انتقام حلب را خواهیم گرفت. انسان های بیگناه را کشته اید. یاالله، بسم الله. اجازه چنین اقداماتی را نخواهیم داد. خون مردم کشته شده در حلب، پایمال نخواهد شد” را بر زبان آورد.

photo_2016-12-19_22-11-45

کارشناسان امنیتی بر این باورند که این ترور سازماندهی شده و هدف دار بوده و ترور لحظه ای نبوده است، چرا که ضارب در لحظه تیر اندازی خیلی نزدیک بوده، در حالی که می توانسته از دور تیراندازی کند، همینطور ضارب در لحظه تیر اندازی می توانست اقدام به فرار و یا گروگانگیری نماید، که این کار را نکرده است. کارشناسان بر این باورند مامور ضارب جملاتی که بر زبان می آورد که بدون اشتباه گفتن کلمات، گفته است و نشان دهنده این است که ضارب جملات از قبل آماده کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *