خرم دستگیر: داعش زهر کشنده منطقه است

وزیر دفاع پاکستان در سفرش به چین با تاکید بر وجود گروه تروریستی داعش در افغانستان افزود که  وجود داعش  تهدید جدی برای کل منطقه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ای ار وای نیوز، خرم دستگیر وزیر دفاع پاکستان در سفرش به چین در مجلس همکاری وزرای دفاع سایر کشورها طی سخنرانی اش در جمع اظهار داشت که داعش نه تنها افغانستان بلکه موجودیت این گروه کشورهای منطقه را تهدید میکند.

در همین حال این عضو ارشد حزب نواز شریف بیان کرد که کشور ما با دادن هزاران قربانی توانست بر تروریسم پیروز گردد و افراط گرا ها را از میان بردارد.

وزیر دفاع پاکستان توضیح داد که جنگیدن با تروریسم برای کشور بیش از ۱۲۰ میلیارد دالر خسارات وارد کرده که با آن هم نیروهای نظامی ما جنگیدن را ادامه داده و حالا شاهد از بین رفتن تروریست ها هستیم.

خرم دستگیر اضافه نمود که کشورهای منطقه در حالی حاضر با موضوعات چون افراطگرای، فقر، قاچاق انسان، موادمخدر وبحران آب رو در رو هستند که مدیریت نمودن این بحران کار دشواری است.

او علاوه نمود که کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای باید کمک های خود را به پاکستان بیشتر نماید تا در شکست تروریسم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

 

این در حالیست که کشور پاکستان همواره از سوی آمریکا و دیگر کشورها غربی متهم به تروریست پروری شده است و در راهبرد تازه آمریکا در مورد جنوب آسیا آمریکا بر این کشور سخت گرفته است و روابط این دو کشور به تیره گی گرایده است.

همچنان گفته می‌شود که گروه تروریستی حقانی در خاک پاکستان بر علیه افغانستان فعالیت انجام می‌دهد و رهبر طالبان ملا عمر به مریضی طبیعی و اسامه بن لادن توسط نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان کشته شدند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *