بلنت آرینچ: کشور های عربی برنامه ریزان ترور سفیر روسیه در ترکیه بودند

معاون سابق نخست وزیر ترکیه و از بنیانگذاران حزب “آ.ک” پارتی می گوید؛ مدارک ثابت می کند که کشور های عربی در ترور سفیر روسیه دست داشته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ترور سفیر روسیه در ترکیه به اندازه ای شوک آور بود که اکثر رسانه های دنیا تا روزها اخبار خود را به این ترور اختصاص دادند. حال بعد از گذشت یک هفته معاون سابق نخست وزیر ترکیه مطالبی را در مورد این ترور بازگو می کند.

آرینچ در مصاحبه با بی بی سی عنوان می کند که ترور سفیر روسیه به دست کشور های عربی طرح ریزی شده است. او اضافه می کند که این ترور بدون شک عملیاتی سازماندهی شده بود که خارج از مرزهای ترکیه رهبری می شده است و می توان نقش کشور های عربی در این ترور را اثبات کرد.

“نکته تلخ برای ترکیه این است که این کشور تبدیل به صحنه ای برای تسویه حساب های کشور های عربی شده است و این مساله می تواند برای کشورمان گران تمام شود. به نظر من حتی اگر ورود دالرهای کشور های عربی به ترکیه منفعت بار باشد نمی ارزد که به خاطر آن دالرها ترکیه به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر این وضعیت های خطرناک شود.”

این ترور می توانست روابط بین دو کشور را تیره از پیش کند، هرچند که با مذاکرات انجام شده توسط روسای جمهور دو کشور، شرایط تحت کنترل در آمده است. اطلاعات تازه از نقش کشور های عربی در این ترور روشن می سازد که این کشورها در تلاش برای بر هم زدن روابط ترکیه و روسیه هستند زیرا روسیه و ترکیه در حال رسیدن به نقطه های مشترکی بودند که کشورهای عربی از این همکاری ها متضرر می شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *