برند «حلال مدیا» برای عرضه محصولات پاک در جهان رونمایی می‌شود

157دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی از رونمایی برند «حلال مدیا» در افتتاحیه هشتمین اجلاس این اتحادیه خبر داد و گفت: این نشان به محصولات تلویزیونی و سینمایی پاک برای عرضه در جهان تعلق می‌گیرد.

نشست خبری اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی یکشنبه ۱۸ ماه اسد با حضور حجت الاسلام علی کریمیان مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، ناصر اخضر قائم مقام دبیرکل اتحادیه، محمدعلی انوشه مدیر بازار فیلم، مرتضی شعبانی دبیر جشنواره اتحادیه و چند تن دیگر از مسئولان هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام کریمیان در ابتدای این نشست گفت: در آستانه هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی هستیم و هر سال اجلاس مجمع عمومی برگزار می شود. این اجلاس امسال زمانی برگزار می شود که حوادث مهمی در منطقه رخ می دهد. موضوع اول مسأله اسلام هراسی و خدشه به چهره رحمانی اسلام و توهین به پیامبر اسلام در یک سال گذشته در برنامه های رسانه های غربی و معاند بوده است و همه آنها تلاش کرده اند چهره ای خشن از اسلام ارائه کنند تا اسلام را مطابق با تروریسم و خشونت نشان دهند.

وی ادامه داد: از طرفی تمام استکبار جهانی جمع شده اند که در حوادث منطقه از ظلم حمایت کنند و علیه مظلوم بیایستند که نمونه بارز آن جنگ یمن است که در آن همه رسانه ها جمع بودند تا واقعیت تلخ صحنه را خلاف جلوه دهند.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اشاره به رسانه های عضو این اتحادیه عنوان کرد: اصحاب رسانه عضو جبهه مقاومت و کسانی که به آزادی، عدالت و تعالی اسلام اعتقاد دارند اینجا جمع می شوند و این هشتمین اجلاس با شعار «پیامبر رحمت رسالت رسانه های مقاومت» با تاکید بر اینکه چهره رحمانی اسلام توسط رسانه ها در دنیا مطرح شود و خشونتی که اتفاق می افتد از چهره اسلام زدوده شود، برگزار می شود.

کریمیان با اشاره به گروه های شرکت کننده در اجلاس اعلام کرد: ۵ گروه در اجلاس هشتم حضور دارند که عبارتند از: گروه اول اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، مدیران شبکه های عضو که همانطور که می دانید حدود ۲۲۰ شبکه از ۳۵ کشور جهان در این اجلاس عضو هستند. گروه دوم شرکت کنندگان در بازار فیلم اسلامی، گروه سوم خانواده های ۹ خبرنگار شهید که عضو رادیو تلویزیون های اسلامی بودند و در میدان نبرد در کشورهای عراق و لبنان به شهادت رسیدند، هیات‌های رسمی بعضی از کشورها همچون وزیران اطلاع رسانی و فرهنگ و مدیران سایت های خبری.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی درباره برنامه های اجلاس هشتم توضیح داد: مجمع عمومی اتحادیه به مدت ۳ روز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد برگزار می شود و برنامه های متنوعی در این سه روز پیش بینی شده است. امسال ششمین بازار فیلم اسلامی برگزار می شود که مرکزی برای عرضه محصولات پاک در دنیاست و مقدمه ای برای حضور در بازارهای دنیا برای عرضه محصولات سینمایی و تلویزیونی است که امسال بیش از ۹۰ شرکت کننده در این بازار حضور دارند. همچنین پنجمین دوره نمایشگاه فناوری رسانه را خواهیم داشت که آخرین تحولات فنی و تجهیزاتی رسانه را به نمایش می گذارد. بومی سازی، سبک سازی و تاکتیکی کردن تجهیزات از ویژگی های این تجهیزات است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره اتحاد که ششمین دوره آن در قالب این اتحادیه هر سال برای ایجاد رقابت بین اعضای رادیو و تلویزیون های اسلامی برگزار می شود، رسیده است. کار بازبینی این آثار به پایان رسیده و در روز آخر مجمع عمومی، اختتامیه جشنواره نیز برگزار می شود. در این اجلاس خبرگزاری یونیوز که مرکز تبادل خبری بین اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی است به طور رسمی بعد از ۸ ماه کار آزمایشی افتتاح می شود. این اولین خبرگزاری تصویری است که مشغول به فعالیت می شود و در این ۸ ماه بیش از پنج هزار گزارش تصویری در اختیار رسانه ها قرار گرفته است که در نوع خود رکوردی در جهان محسوب می شود.

کریمیان همچنین به رونمایی از برند حلال برای محصولات سینمایی و تلویزیونی اشاره کرد و گفت: برند «حلال مدیا» برای عرضه محصولات تلویزیونی و سینمایی به محصولات پاک در این حوزه که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارند اعطا می شود و شعار آن «تولید پاک»، «رسانه پاک» و «نسل پاک» است.

وی به دیگر برنامه های مراسم اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی اشاره کرد و گفت: رونمایی از اولین دوره کتب آموزشی و برگزاری کمیسیون های تخصصی چهارگانه رادیو، تلویزیون، موسسات و فضای مجازی از دیگر برنامه های ماست. همچنین در روز افتتاحیه با حضور مدیران و مسئولان شبکه ها افتتاح ششمین بازار فیلم اسلامی را خواهیم داشت.

کریمیان درباره برنامه روز مراسم اختتامیه هم گفت: تجلیل از خانواده شهدای رسانه که در یک سال گذشته عضو اتحادیه بوده اند، تجلیل از فیلمساز برجسته جهان اسلام و معرفی اثر وی و اهدای جایزه ویژه اتحادیه به وی از برنامه های روز اختتامیه است، همچنین در این روز از پیشکسوتان عرصه رسانه های اسلامی و رسانه های مقاومت تجلیل می شود. سال گذشته، سالی پر از بحران بود و حالا قرار است یکی از برترین رسانه ها در حوزه مقاومت معرفی شود.

دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در ادامه به مهمانان این اجلاس اشاره کرد و گفت: نوری مالکی از جمله مهمانان ویژه اجلاس است و محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این اجلاس سخنرانی خواهد داشت. این اجلاس از بخش های مختلف سیاسی، برنامه های تخصصی رسانه و برنامه های داخلی اتحادیه تشکیل شده است.

وی درباره تاثیر حضور رسانه های عضو اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در منطقه تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی امروز ما در جهان اسلام حضور گروه های تکفیری است و از جمله ماموریت های ما مقابله با این گروه هاست. آنها قبل از اینکه گروه های مسلحی باشند، گروه های فکری هستند که ابتدا باید مبانی و تفکر آنها مشخص شود و همچنین عقبه و پشتیبان کننده آنها نیز در رسانه ها معرفی شوند. بنابراین تشریح اقدامات جنایت کننده گروه ها از جمله کارهای رسانه های ماست به طور مثال در سال گذشته داعش به موصل حمله کرد و دوستان عضو اتحادیه در عراق یک ستاد رسانه ای برای ایجاد روحیه در مردم و اقدام رسانه ای علیه داعش تشکیل دادند که بسیار موفق بودند.

وی در پایان گفت: امیدوارم امسال بتوانیم شاهد حضور اعضای اتحادیه از فلسطین در اجلاس باشیم چون اجازه خروج به آنها از فلسطین داده نشده است.

در پایان این نشست محمد علی انوشه مدیر بازار فیلم اسلامی درباره حضور محصولات این بازار عنوان کرد: ۷۰۰ اثر جدید در قالب سینمایی، مستند، انیمیشن و… از ۳۰ کشور توسط ۹۳ شرکت کننده در این بازار حضور دارد.

Author

About Author