ایران: اسرائیل باید به دادگاه بین الملل معرفی شود

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تقبیح نمودن کشتار بی رحمانه ده ها تن و زخمی شدن هزاران تن شهروندان فلسطینی در نوار غزه توسط رژیم اسرائیل، خواهان واکنش فوری جامعه بین الملل شد.

 بهرام قاسمی سخنگوی وزیر خارجه ایران، قتل عام بیرحمانه ده ها تن و زخمی نمودن وحشیانه هزاران تن شهروندان فلسطینی که دراعتراض به اقدام غیرقانونی ترامپ و هفتادمین سالروز نکبت اشغال فلسطین توسط اسرائیل در نوار غزه و سایر نقاط این کشور دست به تظاهرات مسلمت آمیز زده بودند را به شدت تقبیح کرده تاکید کرد که کشتار بیرحمانه زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی به سرگرمی اصلی رژیم اسرائیل در طول ۷۰ سال گذشته از زمانیکه این سرزمین را در تصرف خود در آورده اند مبدل شده است و در حال حاضر آمریکا و دولت آن کشور در کنار قتل عام انسانهای بیگناه به جشن وپایکوبی پرداخته اند.

 سخنگوی وزارت خارجه ایران با اعلام حمایت کشورش از مردم دلیر فلسطین در مقابل مثلث زور، زر وتزویر از سازمان مجامع منطقه ای و بین االملل خواستار رسیدگی به عمق این فاجعه، اقدامات جدی و فوری در این عرصه، معرفی این جنایت کاران به دادگاه بین المللی و تصمیم فوری برای جلوگیری از ادامه کشتار هزاران تن توسط رژیم غاصب اسرائیل شد.

او ادامه داد که باید تامین امنیت جانی مردم فلسطین و پایان محاصره اقتصادی این مردم در اولویت های دستور کاری کشورهای مستقل جهان قرار گیرد.

قاسمی در ختم سخنانش از مردم کشورش خواست تا به عنوان حمایت از مردم بیگناه فلسطین به نشست و راهپیمایی های اعتراض آمیز دست بزنند و با این عمل اقدام وحشیانه اسرائیلی ها را محکوم کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *