ایران: آمریکا برای مذاکره دوباره مدار اعتبار نیست

رسانه های چینی گزارش داده اند که ایران نمیتواند با کشور که بارها توافقات بین المللی را زیر پا گذاشته است روی میزمذاکره بنشیند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا چین، مقامات ارشد ایران به این عقیده هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با زیر پا گذاشتن توافق هسته ای برجام ثابت ساخت که مذاکرات با این کشور دیگر اعتبار ندارد.

در این گزارش آمده است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در همین عرصه نامه ای منتشر نموده و سیاست های آمریکا در مقابل ایران را کینه توزانه عنوان کرده گفته است که آمریکا برای مذاکره دیگر مدار اعتبار نیست.
این گزارش می افزاید ایران با تمام صداقات مذاکراتی را به پایان رسانده است که بزرگترین قدرت های جهانی به آن پایبند هستند اما آمریکا به این توافق و توافقات دیگر پشت کرد و ازآنها خارج شد.
گفته میشود همین موضوع سبب شده است که دولت ایران به آمریکا بی اعتماد گردد چون این کشور توافقات دیگری چون پیمان تحولات اقلیمی و ترانس پاسیفیک را نیز نقض کرده است.

از سوی هم گزارش ها میرسانند که رژیم اسرائیل تنها دارند زرادخانه هسته ای در خاورمیانه است و آمریکا با این موضوع هیچ مخالفت ندارد اما به توافق مسالمت آمیز همه جانبه هسته ای ایران مخالفت کرده و از آن خارج شده است.
این در حالی است که نقض مکرر پیمان های بین المللی از سوی آمریکا در حقیقت خطری جدی  است که تمام جهان را تهدید میکند و باعث بی ثباتی روابط بین المللی میشود و در حال حاضر نوبت اروپا است که حسن نیت اش در مقابل توافق هسته ای ایران ثابت سازد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *