اظهارات جاویش اوغلو مبنی بر سفر بن نایف به ترکیه

Turkey's Foreign Minister Mevlut Cavusoglu answers a question during an interview with Reuters in Ankara, Turkey, August 24, 2015. Turkey and the United States will soon launch "comprehensive" air operations to flush Islamic State fighters from a zone in northern Syria bordering Turkey, Cavusoglu told Reuters on Monday. To match Interview MIDEAST-CRISIS/TURKEY REUTERS/Umit Bektas

قبل از سفر محمد بن نایف به ترکیه برای ملاقات با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور ، دیروز در حاشیه نشست سیاستمداران آلمان با اتحادیه دموکرات ترکیه، جاویش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه این سفر را به عنوان عذرخواهی نایف از رئیس جمهور اردوغان بابت نقشی که یکی از ارگانهای حکومتی و یکی از شاهزاده های سعودی در کودتای ترکیه داشته اند تلقی کرد.
در پاسخ به سوال در مورد جزئیات این سفر، وی افزود: پس از کودتای نافرجام، که طی آن روابط بین دو کشور کمی تیره شد، این اولین بار است که مقامات سعودی به ترکیه می آیند. آنها با رئیس جمهور در مورد موضوعات مختلف به مشورت خواهند نشست تا روابط بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهند.
گفتنی است که یک روز پس از کودتای نافرجام، اخباری مبنی بر نقش عربستان و امارات در کودتای نافرجام ترکیه در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ منتشر شد.
محمد بن نایف شاهزاده و وزیر داخله عربستان روز پنجشنبه به ترکیه سفر خواهد کرد. عادل الجبیر وزیر امور خارجه و مجید القصبی وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان نایف را در این سفر همراهی خواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *