أردوغان و بارزانی از پول شویی تا نفت شویی

316138_221به گزارش الوعی نیوز؛ بارزانی از سیاستمداران سرشناس کردستان عراق است که طی چند روز اخیر به طور ناگهانی به ترکیه سفر کرد.

در مورد اینکه چرا وی در این زمان به ترکیه رفته, پرسش های زیادی مطرح میشود بخصوص اینکه کردها همواره یکی از دشمنان اصلی دولت ترکیه بشمار می رفته اند.

در همین راستا یک روزنامه نگار به خبرنگار الوعی نیوز در آنکارا گفت:بعد از حمله نیروهای ترکیه به جنگنده سوخوی روسی و تیره شدن روابط آنکارا و مسکو, مقامات ترکیه بشدت از آینده وضعیت کشورشان نگران شدند بخصوص انکه مقامات کرملین واکنش های مختلفی در برابر ترکیه اغاز کرده اند.

وی در ادامه گفت:در چنین زمانی, بارزانی فرصت را مغتنم شمرده و با سفر به ترکیه به مقامات ترک پیشنهاد افزایش ارتباطات میان ترکیه و اقلیم کردستان عراق را داده و در واقع بارزانی به مقامات ترک وعده داده که در مقابل دریافت برخی امتیازات, برخی امور مورد نیاز ترکیه که از سوی روسیه تحریم و یا مورد تهدید قرار گرفته را تامین کند.

این روزنامه نگار ترک افزود:بارزانی همچنین اطلاع دارد که روس ها از مسیرهای حمل نفت توسط داعش به ترکیه اطلاع یافته اند, لذا به مقامات ترکیه پیشنهاد داد که مسیر جدیدی را انتخاب کنند که از کردستان عراق میگذرد و امن است و از دسترس روس ها در امان خواهد بود!

وی در پایان گفت:بارزانی با این کار, هم دولت ترکیه را به خود مدیون می کند و در واقع به طور غیر مستقیم به داعش هم کمک میکند.

در این دیدار اردوغان نیز درباره سرکوب حزب خلق کردی و اقدام به برخورد سخت با کردهای ترکیه توضیحاتی به بارزانی داد و درخواست حمایت از بارزانی به خاطر اختلافات وی با رهبران کرد ترکیه شد

Author

About Author