آمریکا کوریای شمالی را تهدید به تحریم های بیشتری کرد

13941215112515357273844یک دیپلمات ارشد آمریکایی از احتمال تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ در صورت انجام پنجمین آزمایش هسته‌ای این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، یک دیپلمات ارشد آمریکایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت، پنجمین آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی می‌تواند موجب وضع تحریم‌های جدیدی از جمله تلاش برای منع این کشور از کسب درآمدهای ارزی از طریق کارگران مشغول به کار در خارج از کوریای شمالی شود.

دنی راسل، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوسیه روز سه شنبه به رویترز گفت: درست مثل یک رژیم دارویی، وقتی اثرات تحریم‌ها کاهش یابد، باید آن را افزایش دهیم.

راسل تصریح کرد که وی درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا یا توسط گروهی از دولت‌های همفکر از اتحادیه اروپا و آسیای جنوب شرقی به همراه ایالات متحده صحبت می‌کند.

کوریای شمالی در ماه جنوری چهامین آزمایش موشکی خود را انجام داد و یک موشک دوربرد را نیز در ماه فبروری پرتاب کرد. این آزمایش‌ها موجب افزایش تحریم‌های سازمان ملل متحد با هدف جلوگیری از رسیدن منابع مالی به برنامه تسلیحات هسته‌ای کوریای شمالی شد.

برخی کارشناسان انتظار دارند کوریای شمالی پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را در آینده نزدیک و احتمالا قبل از کنگره حزب حاکم در اوایل ماه می انجام دهد. آزمایش یک موشک میان برد کوریای شمالی هفته گذشته با شکست مواجه شد.

Author

About Author