ترکیه سفیر رژیم اسرائیل را اخراج کرد

وزارت امور خارجه ترکیه با احضار سفیر رژیم اسرائیل در انقره و نشان دادن اعتراض از او خواست که تا کشور ترکیه را برای مدتی ترک کند و به اسرائیل باز گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حکومت ترکیه در پی اعتراض به جنایات رژیم اسرائیل بالای مردم فلسطین درنوار غزه ایتان نائه سفیر رژیم اسرائیل را از کشورش اخراج کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که در عین حال کمال اوکم سفیر ترکیه در تل آویو نیز برای مشورت به ترکیه فراخوانده شده است.

درهمین حال بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در جریان سخنرانی در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در انقره با محکوم نمودن حمله وحشیانه نظامیان رژیم اسرائیل بالای مردم فلسطین و همچنین انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اظهار داشت که آمریکا با این عمل خود موجب تخریب فضای صلح در منطقه شده است.

او همچنان خواستار تجدید نظر کشورهای اسلامی در روابط خود با رژیم اسرائیل شد و افزود جهان اسلام باید در مقابل این ظلم متحد باشد و نباید نسبت به آن ساکت بماند.

وی تاکید کرد ترکیه تاکنون نسبت به ظلم و ستم در حق مسلمانان فلسطین بی تفاوت نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.

ترکیه در حالی سفیر رژیم اسرائیل را از کشورش اخراج کرد که دیروز همزمان با هفتادمین سالروز بازگشت این رژیم آمریکا سفارتش را در قدس افتتاح کرد که هزاران تن از فلسطینیان در اعتراض به این اقدام آمریکا تظاهرات مسالمت آمیز به راه انداختند و درنتیجه یورش بردن رژیم اسرائیل بالای تظاهرات کنندگان نزدیک به ۳۰۰۰ تن از مسلمانان فلسطینی کشته و زخمی شدند و ترکیه نیز به منظور همدردی با قربانیان این حادثه سه روز اعزای عمومی اعلام کرد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *