بان کی مون خواستار انتخاب فوری رئیس جمهور لبنان شد

دبیرکل سازمان ملل مجددا از مسئولان لبنانی خواست رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بان‌ کی‌ مون دبیرکل سازمان ملل، در نشست وزارتی دوستان لبنان اظهار کرد: توانایی لبنان برای پایداری در مقابل این طوفان ایجاب می‌کند که تمامی نهادهای این کشور عملکرد کارآمدی داشته باشند.

در حال حاضر چهار ماه از پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان رئیس جمهوری سابق لبنان می‌گذرد و پارلمان کنونی تنها دو ماه وقت دارد تا رئیس جمهور جدید را انتخاب کند چرا که تا دو ماه دیگر دوره این پارلمان نیز پایان می‌یابد.

وی افزود: من تمام رهبران لبنان را به این مساله ترغیب می‌کنم که وارد مذاکرات شده و برای انتخاب رئیس جمهور جدید از برخی از مواضع خود کوتاه بیایند و بیش از این تاخیر نکنند.

وی در سخنان خود در آغاز نشست دوستان لبنان که در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که این پیام انعکاسی در لبنان و گروه‌های اصلی لبنان داشته باشد.

وی همچنین از نقش نیروهای مسلح لبنان و نیروهای سازمان ملل در لبنان “یونیفل” جهت حفظ آرامش، قدردانی کرد، اما گفت: نیروهای مسلح لبنان و نیروهای یونیفل با پیامدهای ناشی از بحران سوریه از جمله حملات تروریستی و اقدامات وحشیانه‌ گروه‌های تندرو مواجه هستند و به همین دلیل نیاز مبرمی برای افزایش توانایی آنها جهت مقابله با این چالش‌ها وجود دارد.

بان‌ کی‌ مون همچنین اعلام کرد که لبنان بزرگترین کشوری است که آوارگان را در اراضی خود جای داده است اما لبنان بسیار کمتر از کمک‌هایی که باید دریافت کند، دریافت کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *