یکی از کارکنان مسلمان در کاخ سفید امریکا استعفا کرد

نشریه آتلانتیک در تازه ترین مورد گزارش داده است که یکی از کارکنان مسلمان در کاخ سفید در اعتراض به فرمان اجرایی دونالد ترامپ، برای منع سفر شهروندان هفت کشور مسلمان به امریکا، از سمتش استعفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ «رئیس جمهورجدید امریکا» در یک حرکت غیر منتظره در باره مسافرت شهروندان کشورهای اسلامی به امریکا فرمان صادر کرد که براساس آن برای هفت کشور اسلامی (ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان، لیبی و یمن) اجازه سفر به امریکا داده نمی‌شود.

رئیس جمهور امریکا این اقدامش را تامین امنیت بهتر امریکا خوانده است.

با این حال «رامانا احمد» از مسلمانان امریکا که در سال ۲۰۱۱ به کاخ سفید پیوسته بود، هشت روز بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ از سمت خود استفاده کرده است.

رامانا احمد، قبلاً گفته بود که قصد دارد در دولت ترامپ در کاخ سفید بماند تا به رئیس‌جمهور جدید و دستیارانش دید دقیق‌تری درباره اسلام و شهروندان مسلمان امریکایی ارائه کند.

وی نوشته است: «همانند بسیاری از مسلمانان امریکایی من بخش زیادی از سال ۲۰۱۶ را با بهت و حیرت به تماشای بدگویی ترامپ از اجتماع مسلمان‌ها گذراندم. علی‌رغم این موضوع – و شاید هم به خاطر همین موضوع – فکر کردم که در طول دولت ترامپ باید در شورای امنیت ملی بمانم.»

با وجود این، «رامانا احمد» یک روز بعد از اقدام ترامپ در امضای فرمانی که اتباع هفت کشور مسلمان (ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان، لیبی و یمن) را از ورود به امریکا منع می‌کرد از سمتش در شورای امنیت ملی استعفا کرد.

او گفته است: «(بعد از این اقدام) من می‌دانستم که من دیگر نمی‌توانم بمانم و برای دولتی کار کنم که من و افرادی مانند من را شهروندان برابر نمی‌بینند.»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *