هافینگتون پست: عربستان شایسته کرسی حقوق بشری نیست!

pic-21748-1451889208روزنامه”هافینگتون پست” نوشت: کشوری (عربستان) که در یک روز ۴۷ نفر را اعدام می کند در شورای حقوق بشر سازمان ملل کرسی دارد و از حمایت متحدانی مانند آمریکا و انگلیس برخوردار است.

“به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “شارلوت آلفرد” در هافینگتون پست نوشت: بعد از اعلام خبر اعدام ۴۷ زندانی از جمله شیخ نمر در عربستان اعتراضاتی در نقاط مختلف دنیا و حتی در خود عربستان برپا شد. رهبران شیعه در ایران، لبنان و عراق درباره اعدام این روحانی هشدار دادند.

مقامات اروپایی با انتقاد از اعدام های دسته جمعی هشدار دادند که مرگ “آیت الله النمر” خطر شعله ور شدن تنش های قومی را در منطقه بیشتر می کند.

سارا ویتسون”، مدیر دیده بان حقوق بشر خاور میانه می گوید: اعدام های دسته جمعی پرونده حقوق بشر عربستان را لکه دار تر می کند. عربستان سعودی در شورای حقوق بشر سازمان ملل از نفوذ قابل توجهی برخوردار است و قدرت هایی مثل آمریکا و انگلیس از او حمایت می کنند.

بنابر این گزارش، در اواخر سپتامبر فشارهای عربستان باعث شد پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر به منظور انجام تحقیقات بین المللی درباره نقض حقوق بشر در جنگ یمن کنار گذاشته شود. این پیش نویس را هلند تهیه و ارائه کرده بود. گروه های حقوق بشر مدارکی در اختیار دارند مبنی بر اینکه در جنگ یمن از سربازان کودک و مهمات خوشه ای ممنوعه استفاده شده است.

Author

About Author