نتانیاهو مانع سفر کری به سرزمین های اشغالی شد

یکی از رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش داد، نخست‌وزیر این رژیم به دنبال انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی، درخواست وزیر امور خارجه

یکی از رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش داد، نخست‌وزیر این رژیم به دنبال انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی، درخواست وزیر امور خارجه امریکا برای سفر به سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کانال ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد، “جان کری”، وزیر امور خارجه امریکا فوراً پس از پیروزی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در انتخابات ۱۷ مارچ سال‌جاری میلادی، پیشنهاد کرد به تل‌آویو سفر کند. این در حالی است که نتانیاهو پیشنهاد کرد پس از آنکه دولت ائتلافی جدیدش را ایجاد کرد، جان کری به سرزمین‌های اشغالی سفر کند. نتانیاهو همچنان با دیگر قانونگذاران این رژیم در حال مذاکره درباره یک ائتلاف نهایی است.

این بی‌توجهی نتانیاهو به جان کری در بحبوحه تنش‌های شدید میان نتانیاهو و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری امریکا در مورد توافق اخیر گروه ۱+۵ با ایران صورت گرفته است.

دولت اوباما ماه گذشته میلادی از نتانیاهو به خاطر لفاظی‌های انتخاباتی‌اش برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین انتقاد کرده بود.

اوباما یکی از حامیان قاطع یک راه‌حل دو کشوری برای صلح پایدار خاورمیانه محسوب می‌شود.

Author

About Author