سنای برزیل برای استیضاح روسف تصمیم گیری کردند

160417203453_vote640مجلس سنای برزیل بخاطر انتخاب اعضای کمیسیون رسیدگی به پرونده استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل تشکیل جلسه داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از پرس تی وی، این کمیسیون متشکل از سناتورهای عمدتا طرفدار استیضاح، قرار است اوایل ماه می درباره چگونگی رسیدگی به این پرونده تصمیم بگیرند. ۲۱ سناتور از ۸۱ سناتور سنای برزیل در این کمیسیون حضور دارند.

سنای برزیل نیز به احتمال زیاد در ۱۲ می درباره برگزاری جلسه استیضاح علیه روسف رای گیری خواهد کرد.

در صورت موافقت ۴۱ سناتور از ۸۱ سناتور در سنای برزیل، روسف ظرف ۶ ماه از قدرت برکنار خواهد شد . این در حالی است که سپس سنا درباره صلاحیت وی برای ماندن در سمت ریاست جمهوری تصمیم گیری خواهد کرد . در صورت برکناری روسف از قدرت، میشل تمر، معاون وی تا قبل از برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان جانشین موقت انتخاب خواهد شد.

شکست حزب حاکم برزیل در کسب آرای مجلس سفلی موجب ارسال پرونده وی به سنا شد.

روسف متهم است که درآستانه برگزاری انتخابات عمومی سال ٢٠١۴، که دومین دوره ریاست جمهوری او بود، با تخطی از قانون بودجه، هزینه‌های دولتی را افزایش داده و به دستکاری در آمار دولتی مبادرت ورزیده تا نظر مساعد رای‌دهنگان را جلب کند.

رئیس جمهور برزیل همچنین با اتهام اختلاس مالی در شرکت نفت دولتی برزیل (پتروبراس) قبل از به دست گرفتن سمت ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۰ روبروست.

بنابر نظرسنجی‌های اخیر بیش از ۶۰ درصد از جمعیت بیش از ۲۰۰ میلیون نفری برزیل از استیضاح روسف حمایت می‌کنند.

Author

About Author