دیدار و گفتگوی نمایندگان ترامپ با محمد بن سلمان

فرستاده رئیس جمهور آمریکا برای هماهنگی نهایی در خصوص طرح معامله قرن پس از ملاقات با شاه اردن با ولیعد عربستان نیز دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که جرد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات نماینده آمریکا در امور صلح خاورمیانه، شام روز (چهارشنبه، ۳۰ جوزا) پس از دیدار با عبداالله دوم شاه اردن در ریاض پایتخت عربستا ن با محمد بن سلمان ولیعهد  عربستان دیدار و در خصوص اوضاع جاری سرزمین فلسطین و غزه  و روابط دو جانبه آمریکا و عربستان گفتگو کردند.

بربنیاد این گزارش گفته میشود فرستادگان دونالد ترامپ به منظور بحث در مورد معامله قرن که احتمالا به زودی از سوی آمریکا اعلام میشود به دیدار ولیعهد عربستان رفته اند و در مورد طرح که حتا تشکیلات خود گردان فلسطین هم از آن راضی نیست زیرا قدس را پایتخت فلسطین نمیدانند حقی برای بیجا شدگان قایل نیستن که به کشور باز گردند گفتگو کرده است.

معامله قرن طرحی به پیشنهاد آمریکا، حمایت عربستان و رژیم اسرائیل  برای پایان تنش ها رژیم اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ ای برای عادی ‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسله آوارگان در خارج از فلسطین حل و فصل و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *