حمایت عربستان از آمریکا به ضرر خودش تمام شد

منابع از ریاض به رسانه ها  گفته اند که عربستان با عملی کردن دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تولید نفت متضرر شده است زیرا ایران هنوز در بازار حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشریه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله ای به نقل منابع در ریاض نوشته است عربستان سعودی با به اجرا در آوردن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تولیدات نفت ضرر زیاد کرده است.

گفته میشود که در ۹ ماه سرطان سال جاری ترامپ در توئیترش نوشت که از ملک سلمان پادشاه عربستان میخواهد تولید شبه جزیره نفت را تا ۲۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

در این گزارش آمده است که عربستان سعودی تلاش دارد تا قیمت نفت را پایین نگهدارد و در ماه جون با تولید ۱۰.۸ میلیون بشکه نفت در روز سعی کرد که خلا ناشی از حذف ناگهانی ایران به سبب تحریم ها را پر کند.

اما چند منبع معتبر که با مقامات دولتی عربستان تماس داشتند شنیده اند که ریاض از باز کردن پایپ نفت این کشور قبل از زمان موعود ناراضی هست و این کارشان موجب کاهش قیمت نفت و متضرر شدن عربستان در این عرصه شده است.

این در حالی است که نظر به تحقیقات نشریه بلومبرگ  امسال ۵۰۰ هزار بشکه  در روز نفت کم تر ازسال ۲۰۱۷ صادر شده است و نظر به پیش بینی ها این رقم ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *