جان کری : لغو برجام آمریکا را ۱۰ سال به عقب می‌برد

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به اتهامات اخیر رژیم اسرائیل علیه ایران  اخطار داد خارج شدن یا پاره کردن برجام آمریکا را تضعیف نموده و آنرا به سال های اول قرن بیست و یک برمی‌گرداند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیرخارجه پیشین آمریکا در توئیتر خود ادعا نموده است که سخنان نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در روز دوشنبه ۱۲ ثور دقیقاً همان دلایل هستند که کشور های جهان برای سال های تحریم و مذاکره به هدف دست یابی به توافق هسته ای ایران متحده شده بودند زیرا تهدیدات جدی برای سایر کشورها وجود داشت و باید متوقف میگردید.

کری به تایید نامه‌ی فرستاده شده از سوی رژیم اسرائیل در خصوص برجام افزود  توافق برجام یک توافق مهم و کارآمد بوده و این همان چیزی هست که اکنون کارشناسان امنیتی اسرائیلی میگویند.

وزیر امور خارجه دولت اوباما ادامه داد قابل یادآوری است که جهان در سال های اول قرن ۲۱ هیچ تصویر از برنامه هسته ای ایران نداشت و جهان به شکل امروزی متحد نبود.

کری علاوه کرد هیچ مذاکره در آن زمان صورت نمیگرفت و این اوضاع را توافق برجام تغیر داد اگر برجام پاره شود دوباره به آن سالها برخواهیم گشت.

گزارشات میرساند که رئیس جمهور آمریکا مطابق قانون این کشورتا ۲۲ ثور فرصت دارد که تصمیم نهایی خود در مورد ماندن یا خارج شدن از برجام را اعلام کند.

گفته های وزیر خارجه پیشین آمریکا در حالی ابراز گردید که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیلی  به روز دوشنبه در نمایش تبلیغاتی ایران را به توسعه تسلیحات هسته ای متهم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *